העלאות המחיר באמצעות הקטנת האריזה אינן נחלתן הבלעדית של יצרניות המזון והטואלטיקה. מתברר כי אלה התרחבו גם לקמעונאים המוזלים.
א', לקוחה קבועה של רשת WOW קוסמטיקס, נדהמה לגלות כי הכמות באריזת הצבע לשיער פחתה ב-40%, והמחיר נשאר על כנו - 9.90 שקלים.
בעוד האריזה הקודמת, הנמכרת תחת מותג הבית של הרשת, הכילה תכולה כפולה של צבע לשיער בגודל 100 מ"ל - האריזה החדשה והמוקטנת מכילה את אותו מוצר, אלא שהוא מכיל אריזה כפולה של 60 מ"ל בלבד. המשמעות היא כי המחיר נסק בשיעור של 40%.
"אני מרגישה באיזשהו מקום מרומה. אין לי מילה אחרת. לא יכול להיות שהכמות תקטן, והמחיר יישאר אותו הדבר. לא רק שהקפצת המחיר הזאת לא מוצדקת, אלא שבעיניי זו פשוט רמאות", אומרת א'.
תגובת החברה: "משנת 2006 ובמשך 7 שנים נמכר צבע לשיער ברשת במחיר לצרכן של 9.90 שקלים. בתקופה זו עמדנו בפרץ עליות מחירי חומרי הגלם, מע"מ ועלויות אחרות, וספגנו את העליות האלה ללא שינוי במחיר לצרכן. לפני למעלה משנה נאלצנו לבצע עדכון מחיר.
"הבחירה הייתה בין להעלות את המחיר לצרכן ובין הקטנת הכמות למקובלת בשוק (60 מ"ל). השינוי צוין על האריזה החדשה, שאכן קטנה יותר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.