"2014 הייתה שנה מדהימה מבחינתנו, ויש לנו תוכניות גדולות מאוד ל-2015", כך אומר ניר זוהר, נשיא Wix ואחד ממייסדיה. החברה, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, פרסמה את הדוחות הכספיים והציגה תוצאות טובות יותר מצפי השוק.
ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-67% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-41.6 מיליון דולר. הגבייה (פרמטר שאמור לפי Wix לשקף טוב יותר את פעילותה, משום שהוא כולל את השינוי בהכנסות הנדחות) עלתה ב-61% ל-49.3 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, Wix הפסידה יותר מאשר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי שלה הסתכם ב-15.1 מיליון דולר. ההפסד Non-GAAP הגיע ל-9.6 מיליון דולר, שהם 25 סנט למניה, כך ש-Wix הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים, שציפו שתפסיד 30 סנט למניה.
החברה מספקת גם נתון של EBITDA מתואם, שהוא למעשה הרווח Non-GAAP עם התאמות הקשורות לשינוי בהכנסות הנדחות. בפרמטר הזה Wix הייתה קרובה לאיזון ברבעון עם EBITDA מתואם שלילי של 1.3 מיליון דולר, ובשנה כולה הסכום היה שלילי בסך 11.3 מיליון דולר.
ב-2014, החברה צמחה ב-76% בהכנסות ל-142 מיליון דולר, והגבייה צמחה ב-74% לכ-171 מיליון דולר. ההפסד הנקי GAAP כמעט והוכפל ל-56.6 מיליון דולר, וההפסד Non-GAAP הגיע ל-40.2 מיליון דולר.
בניגוד ל-2014, שבה כוונתה המוצהרת של Wix לא הייתה להרוויח, אלא להשקיע בהגדלת נתח השוק, ב-2015 כבר מדברים על רווחיות, לפחות על בסיס ה-EBITDA המתואם, שאמור להסתכם ב-2-5 מיליון דולר. הגבייה תגיע ל-235-242 מיליון דולר - צמיחה של 37%-41%, וההכנסות יהיו 198-202 מיליון דולר - צמיחה של 40%-42%. ברבעון הראשון הצפי הוא להכנסות של 43-44 מיליון דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים.
"הרבה חברות בתחום שלנו פספסו ברבעון הרביעי או מסרו תחזיות מאכזבות. אנחנו הצלחנו להכות את התחזיות, וזה לא טריוויאלי", אומר סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש. "עם שיעורי הצמיחה הגבוהים והרווחיות הצפויה ב-2015, זה מציב אותנו בנקודה מעניינת כחברה סופר-איכותית".
אחד המהלכים הבולטים של Wix באחרונה היה הפרסומת בסופרבול. החברה לא מספקת פרטים על עלויות המהלך, שרובן יירשמו ברבעון הראשון של 2015, וחלקן הוכרו ברבעון הרביעי, שבו הוצאות השיווק זינקו ב-64% בהשוואה לרבעון המקביל, ל-27.1 מיליון דולר.
"המחשבה הפשטנית לגבי סופרבול היא שמשלמים הון עתק על 30 שניות ספוט בטלוויזיה, אבל חשוב לזכור שזה היה קמפיין שלם, עם הרבה מאוד עבודה ברשתות החברתיות", אומר זוהר.
"קיבלנו המון כיסוי בתקשורת האמריקאית, כולל בתוכנית Good Morning America, וזה מאוד משמעותי. מעבר לעבודה הפנטסטית של מחלקת השיווק שלנו, היה לנו גם מזל: זה היה הסופרבול הנצפה ביותר בהיסטוריה, ואולי האירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר. אנחנו היינו הפרסומת הראשונה 2 דקות לסיום המשחק, שהיה מאוד מותח, כך שהפרסומת שלנו הייתה הכי נצפית בסופרבול, וכנראה הפרסומת הכי נצפית בהיסטוריה של האנושות - 120 מיליון איש רק בארה"ב צפו. כולל הרשתות החברתיות - 300 מיליון צופים. זה היה חלק מהאסטרטגיה של הפיכת Wix למותג מוכר בכל בית".
זוהר לא מפרט כמה מנויים חדשים נרשמו בעקבות הקמפיין, משום שמדובר על נתוני הרבעון הראשון, אך לדבריו "בנייה של המותג לאורך זמן תומכת בנו ברמה העסקית". בסוף 2014 היו לחברה 58 מיליון מנויים, מתוכם 1.2 מיליון משלמים. Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 707 מיליון דולר.
המספרים של Wix
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.