חברות ברחבי העולם יוציאו בשנת 2015 סך של כ-5.43 מיליארד דולר על פרסום ומימון הספורט המוטורי הגלובלי - בין היתר באמצעות הזרמת כספים לגופים המנהלים את הענפים השונים, לקבוצות אשר מפעילות את הרכבים והנהגים, ולמסלולים בהם מתקיימים המירוצים. כך מעריכה סוכנות IEG במחקר חדש שהיא מפרסמת.
מדובר על עלייה של 3.2% לעומת שנת 2014, אז נאמדה ההשקעה העולמית בספורט המוטורי מצד חברות שונות ב-5.26 מיליארד דולר. בחמש השנים האחרונות צמחה ההשקעה ב-12.4% (ב-2011 עמדה על 4.83 מיליארד דולר).
החברה שצפויה להיות הכי פעילה בשנה הקרובה היא ג'נרל מוטורס - שהמותגים השונים שלה יתפסו כ-12% מנתח השוק (בראשם שברולט). אחריה פורד (10%), וטויוטה (7%), ורק אח"כ מגיעה חברה שאינה מסקטור הרכב - קוקה קולה (גם לה 7%). ליצרנית הצמיגים פירלי יש 6%, ולהונדה - 5%.
באופן טבעי, הספונסרים הבולטים ביותר של הספורט המוטורי, 19.8% מהם - מגיעים מסקטור הרכב ושוק המוצרים הנלווים. במקום השני, 4.2% - טכנולוגיה; למשקאות קלים וציוד והלבשת ספורט - יש 3% כ"א; קמעונאות - 2.1%; ביטוח עם 1.4%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.