נעילה חיובית באירופה; מדד הדאקס בשיא כל הזמנים

התמ"ג של גרמניה עלה ב-0.7% ברבעון הרביעי ושל גוש האירו ב-0.3%, שניהם מעל ציפיות הכלכלנים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה חיובית, לאחר פרסום נתוני מאקרו חשובים ולקראת עוד גל של דוחות כספיים. הפסקת האש באוקראינה משפיעה לחיוב. גם המדדים בניו יורק נסחרים בעליות.

היום דווח כי התמ"ג של גרמניה עלה ב-0.7% ברבעון הרביעי של 2014, לעומת 0.1% ברבעון השלישי ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3% בלבד. מנגד, כלכלת צרפת התרחבה ב-0.1% ברבעון האחרון לאחר התרחבות של 0.3% ברבעון השלישי.

בהמשך היום התפרסם נתון התמ"ג של גוש האירו כולו שעלה ב-0.3%, מעל הציפיות וגבוה יותר מצמיחה של 0.2% ברבעון השלישי.

החברות גזפרום, ארסלול-מיטאל, Thyssenkrupp ואנגלו-אמריקן צפויות לדווח על התוצאות ברבעון האחרון.

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה (ו') לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ה') בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס ביותר מ-1% לשיא של 15 שנים, בעוד בורסות אירופה נחתמו בשיא של 7 שנים. זאת, ברקע הכרזתו של נשיא רוסיה פוטין על הפסקת אש במזרח אוקראינה מחצות הלילה שבין שבת ליום ראשון. במוקד המסחר עמדו גם נתוני מאקרו ודוחות כספיים שפורסמו לפני הפתיחה.

מאז תחילת הלחימה במזרח אוקראינה בחודש אפריל אשתקד נהרגו יותר מ-5,400 בני אדם. המערב וקייב מאשימים את מוסקבה בחימוש המורדים, ובשליחת חיילים רוסים וציוד צבאי לאזור, טענות שהקרמלין מכחיש ומכל וכל. בעקבות הלחימה הוטלו סנקציות על רוסיה, שפגעו קשות בכלכלתה.

ההודעה על הפסקת אש באוקראינה, הובילה לעליות חדות במחירי הנפט. החוזים על נפט מסוג WTI לחודש מארס טיפסו ב-4.9% ל-51.2. החוזים על הברנט טיפסו ב-4.4% ל-57 דולר לחבית. היום ממשיך חוזה WTI ועולה בעוד 1.6%.

מניית ריו טינטו זינקה בכ-7% על רקע עליית מחירי הנפט ולאחר שאתמול דיווחה ענקית הכרייה על זינוק של 78% ברווח ב-2014.

מניות BHP זינקו ב-4.7%. בטוקיו בלטה מניית טושיבה בירידה של 2%.