המסחר בוול סטריט ננעל בעליות, S&P 500 בשיא נוסף

מדד מחירי הייבוא ירד ב-2.8%; מדד סנטימנט הצרכנים אכזב עם 93.6 נקודות, לעומת הצפי ל-98.2 נקודות ■ תמ"ג גוש האירו עלה ב-0.3% ברבעון הרביעי של 2014, מעל הצפי ■ הנפט סגר שבוע חיובי שלישי ברציפות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל היום (ו') בעליות שערים, ומדד ה-S&P טיפס לשיא נוסף. זאת, לאחר שהמסחר באירופה ננעל בעליות גם כן על רקע נתוני מאקרו חיוביים.

בזירת המאקרו פורסם היום כי מחירי הייבוא בארה"ב ירדו בחדות בינואר, בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט. מדד מחירי הייבוא ירד בשיעור עונתי של 2.8%. אנליסטים ציפו לירידה חדה יותר, עם זאת, בשיעור של 3.5%. מדד הייצוא עלה ב-2%.

עוד פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שהצביע על קריאה של 93.6 נקודות, פחות מהצפי שעמד על 98.5 נקודות.

באירופה דווח היום כי התמ"ג של גרמניה עלה ב-0.7% ברבעון הרביעי של 2014, לעומת 0.1% ברבעון השלישי ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.3% בלבד. מנגד, כלכלת צרפת התרחבה ב-0.1% ברבעון האחרון לאחר התרחבות של 0.3% ברבעון השלישי. בהמשך היום התפרסם נתון התמ"ג של גוש האירו כולו שעלה ב-0.3%, מעל הציפיות וגבוה יותר מצמיחה של 0.2% ברבעון השלישי.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, כאשר מדד הנאסד"ק טיפס ביותר מ-1% לשיא של 15 שנים, בעוד בורסות אירופה נחתמו בשיא של 7 שנים. זאת, ברקע הכרזתו של נשיא רוסיה פוטין על הפסקת אש במזרח אוקראינה מחצות הלילה שבין שבת ליום ראשון.

מאז תחילת הלחימה במזרח אוקראינה בחודש אפריל אשתקד נהרגו יותר מ-5,400 בני אדם. המערב וקייב מאשימים את מוסקבה בחימוש המורדים, ובשליחת חיילים רוסים וציוד צבאי לאזור, טענות שהקרמלין מכחיש ומכל וכל. בעקבות הלחימה הוטלו סנקציות על רוסיה, שפגעו קשות בכלכלתה.

הנפט ממשיך בעלייה

ההודעה על הפסקת אש באוקראינה, מובילה לעליות חדות במחירי הנפט. לאחר שאתמול החוזים על נפט מסוג WTI לחודש מארס טיפסו ב-4.9% ל-51.2 והחוזים על הברנט טיפסו ב-4.4% ל-57 דולר לחבית, היום המשיך חוזה WTI ועלה בעוד 3.1% ל-52.78 דולר לחבית והברנט מטפס ב-3.7% ל-61.5 דולר לחבית.

עליית הנפט משפיעה על מניות האנרגיה והכרייה. נציין את אקסון מובייל , שברון ו-BHP.

גרופון היכתה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון לאחר סיום המסחר אמש אולם סיפקה תחזית מאכזבת.

יצרנית הרכב החשמלית טסלה התאוששה לאחר שרשמה אתמול ירידה חדה לאחר שדיווחה שלשום כי עברה להפסד רבעוני של 13 סנט למניה לעומת רווח של 33 סנט למניה ברבעון המקביל, בעוד אנליסטים ציפו מהחברה להציג רווח של 30 סנט למניה. המכירות רשמו עלייה ל-956.7 מיליון דולר, אך אנליסטים ציפו למכירות של 1.22 מיליארד דולר.

טבע הודיעה אתמול כי בכוונתה לפרוע אג"ח בהיקף של עד מיליארד דולר במטרה להפחית את עלויות המימון שלה. ענקית התרופות ציינה כי היא תממן את הפירעון באמצעות מזומן שברשותה או באמצעות הנפקה עתידית של אירובונדס.

מניית זינגה סופגת הורדת מחיר יעד על ידי קרדיט סוויס ל-2.92 דולר מ-3.24 דולר, לאחר פרסום תוצאות כספיות מאכזבות.