"גילינו נתון מדהים שלפיו החברה הפסידה כסף כל שנה בעשור האחרון", מספר בראיון ל"פירמה" לואי דרייפוס, מנכ"ל העיתון "לה מונד", במהלך ביקור בישראל בחודש שעבר. "העובדים, ומעל לכול העיתונאים, הבינו שצריך לעשות שינוי באסטרטגיה ובניהול. הם היו צריכים מימון ושינוי דחוף, וזו הנקודה שבה הגענו, ואשר התבררה כזמן מצוין לבוא בו".
לדבריו, "מצאנו שהמותג 'לה מונד' הוא ייחודי ונדיר מאוד בצרפת. מעבר לזה, לא הרגשנו שאנחנו נכנסים לעסקי הפרינט, אלא לעסקי המידע. המודל של 'לה מונד' הולך ומשתנה מהפרינט לדיגיטל. מצאנו של'לה מונד' יש נכסים שאין לאחרים, ובראשם הפלטפורמה הדיגיטלית שהייתה מבוססת משל המתחרים.
"מעל לכל, לעיתון יש כוח ומקום חשוב בתרבות ובחברה הצרפתית, והיה חשוב לשמור על 'לה מונד' עצמאי ויציב עסקית וכלכלית. הנכס העיקרי שלו הוא עיתונאיו, שביקשו להיות חלק מהמהפכה הזו".
110 מיליון אירו השקיעה קבוצת הבעלים החדשה בעיתון, ובכלל זה רכישת המניות, הזרמה מידית הכרחית, ולו רק כדי לשלם משכורות והלוואת בעלים. כיום, קבוצת "לה מונד" מונה 1,400 עובדים, והעיתון, שממשיך לנפק מוצרים חדשים - גם מוצרי נייר - הצליח להתייעל בלי לפטר ולו עיתונאי אחד וללא קיצוץ שכר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.