וול סטריט ננעלה ביציבות; VBL הישראלית קרסה 65%

S&P 500 העפיל לשיא חדש ■ הערכות: יוון תבקש מחר להאריך את תוכנית החילוץ ■ מדד האמפייר סטייט עמד על 7.8 נק' לעומת צפי ל-8.9 נק' ■ מדד חברות הבנייה (NAHB) ירד ל-55 נקודות לעומת 57 נקודות בחודש שעבר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') ביציבות עם נטייה לעליות, לאחר דיווחים אופטימיים מכיוון יוון, ולאחר שבשעותיו הראשונות התנהל המסחר במדדים בירידות. זאת, לאחר עוד יום של עליות ביום שישי, בסיומו העפיל מדד ה-S&P 500 לשיא חדש.

יוון מתכוונת לבקש מחר הארכה של תוכנית החילוץ ממדינות גוש האירו, כך אמר הערב בכיר יווני.

"לא ברור אם יוון מעוניינת בתוכנית חילוץ בכלל", אמר היום שר האוצר הגרמני, וולפגנג שוובלה, בכינוס היום בבריסל, לאחר השיחות הכושלות בין שרי האוצר של גוש האירו לממשל באתונה. לדבריו, מדינות גוש האירו מאוחדות בעמדתן כלפי יוון, אולם האחרונה לא הצליחה לשכנע אותן לגבי רצונה. שוובלה אמר כי הוא רוצה שגוש האירו ישאר מאוחד, אולם זה תלוי רק ביוון.

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, אמר היום כי ממשלתו אינה ממהרת להגיע לעסקה עם גוש האירו והיא לא תתפשר בנוגע לדרישתה לסיים את מדיניות הצנע. "יש מנהג לפיו ממשלות חדשות מתנהלות בצורה שונה מהבטחותיהן לפני הבחירות", אמר ציפראס. "אומר זאת שוב: לשם שינוי, אנחנו חושבים באמת ליישם את הבטחותינו".

אתמול הסתיים סבב שיחות נוסף בין נציגי הממשלה היוונית לשרי האוצר של גוש האירו, בניסיון למצוא מתווה חדש להסדר חוב שיותיר את יוון בגוש האירו וימנע טלטלה בשווקים. השיחות, שהיו אמורות להימשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה, קרסו מוקדם מהצפוי לאחר שהנציגים היוונים דחו על הסף את ההצעה להמשיך במסלול של תוכנית הצנע למשך 6 חודשים בתמורה להמשך הסיוע הפיננסי. בינתיים, הנזילות של יוון הולכת ואוזלת והיא עלולה להיכנס למצב של חדלות פירעון ולפרוש מגוש האירו כבר בתחילת מארס.

ביפן, חברי הוועדה המוניטארית של הבנק המרכזי עתידים לסיים מחר פגישה בת יומיים ולהחליט על גובה הריבית והמדיניות המוניטארית. אתמול, נזכיר, פורסם ביפן כי התוצר המקומי הגולמי התרחב בקצב שנתי של 2.2% ברבעון הרביעי של 2014. כלכלנים ציפו לצמיחה של 3.7% לאחר שני רבעונים של צמיחה שלילית. בסין דווח היום כי מחירי הבתים החדשים נפלו בשיעור שנתי של 5.1% בינואר בהשוואה לקצב ירידת מחירים בשיעור של 4.3% בדצמבר. ע"פ הנתונים שפרסם הממשל, ב-69 מתוך 70 ערים מרכזיות בסין שבהן נבדקו מחירי הבתים החדשים, נרשמה ירידה חדה.

בארה"ב פורסם היום מדד האמפייר סטייט לפעילות הייצור באזור ניו-יורק, שעמד על 7.8 נק' לעומת צפי ל-8.9 נקודות. עוד פורסם מדד חברות הבנייה (NAHB), שירד ל-55 נקודות לעומת 57 נקודות בחודש שעבר.

חברת פיתוח התרופות הישראלית VBL , הנסחרת בנאסד"ק, הודיעה היום על כישלון בשני ניסויים שונים שערכה במוצר האנטי דלקתי שלה, במחלות פסוריאזיס וקוליטיס. בעקבות ההודעה על הכישלון המניה צנחה. שני הניסויים הללו, שלבי IIB, החלו במקביל והיו בנויים בצורה דומה, ולכן גם הסתיימו באותו הזמן - ובשניהם לא נמצא הבדק משמעותי סטטיסטים בין קבוצת הטיפול לקבוצת הביקורת.

חברת פוסון פארמה הסינית, שרכשה ב-2013 את אלמה לייזרס הישראלית תמורת 240 מיליון דולר, מתעניינת גם ברכישת המתחרה של אלמה בתחום האסתטיקה הרפואית, לומניס . ההתעניינות הזו טרם הבשילה למו"מ, אלא הגיעה עד כדי פניה ראשונית מאוד לחלק מבעלי המניות של לומניס בלבד.

טבע ו-Eagle Pharmaceuticals הודיעו היום כי החברות חתמו על חוזה לרישיון בלעדי עבור EP-3102, מוצר העירוי המהיר Bendamustine Hydrochloride (HCl) של Eagle, לטיפול בלוקמיה לימפוציטית כרונית (CCL) ולימפומה איטית (אינדולנטית) של תאי B שאינה הודג'קין (NHL). טבע תהיה אחראית לכל פעילות השיווק של המוצר בארה"ב כולל קידום והפצה. חברת Eagle תהיה אחראית להשגת כל האישורים הרגולטוריים, לניהול המחקרים הקליניים לאחר שלב האישור, אם יידרשו, ולאספקה ראשונית של התרופה לטבע.