בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות

מדד ה-S&P 500 העפיל אמש לשיא חדש - ירידות קלות היום בוול סטריט ■ על פי בכיר יווני, יוון מתכוונת היום לבקש הארכה של תוכנית החילוץ ממדינות גוש האירו

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר מגמה חיובית בוול סטריט אמש, ובהמשך הציפייה לחדשות מהשיחות בין האיחוד האירופי ליוון.

מחירי הנפט יורדים היום וחוזה ברנט נסחר סביב 61.3 דולר לחבית. במאמר דעה שפרסם בסוכנות בלומברג כותב הכלכלן גארי שילינג כי הטווח הראוי היום למחיר הנפט הוא בין 10 ל-20 דולר לחבית. הסיבה היא המשך העלייה בהיצע הנפט ובמקביל הירידה בביקושים. "תפוקת הנפט בארה"ב צפויה לעלות ב-300 אלף חביות ליום במהלך השנה הקרובה, מרמה של 9.1 מיליון חביות ביום כיום", כותב שילינג.

"אז נכון, מספר אסדות הקידוח יורד והחברות מקצצות בהשקעות, אבל חשוב לזכור שהאסדות הלא-יעילות הן אלה שפעילותן מוקפאת כרגע, ולא אסדות הקידוח האופקיות שהן עמוד השדרה של תעשיית פצלי השמן". שילינג טוען שיש לקחת גם בחשבון את העלייה בתפוקת הנפט בעיראק: "שימו לב גם לעסקה האחרונה עם הכורדים בעיראק שמשמעותה עוד 550 אלף חביות נפט ביום שייכנסו לשוק העולמי".

מניית יצרנית התכשיטים פנדורה זינקה על רקע העלאת דירוג המלצה של אנליסט המסקר את המניה.

מניית הבנק הצרפתי קרדיט אגריקול עלתה לאחר שהבנק דיווח על עלייה של 13% ברווחי הרבעון האחרון.

מגמה חיובית נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה ברקע עליות השערים הקלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשמדד ה-S&P 500 העפיל לשיא חדש.

על פי בכיר יווני, יוון מתכוונת היום לבקש הארכה של תוכנית החילוץ ממדינות גוש האירו. עם זאת, בכירים באירופה סקפטיים בנוגע לכוונות יוון. "לא ברור אם יוון מעוניינת בתוכנית חילוץ בכלל", אמר אתמול שר האוצר הגרמני, וולפגנג שוובלה בכינוס בבריסל, לאחר השיחות הכושלות בין שרי האוצר של גוש האירו לממשל באתונה.

"ארה"ב עדיין בשוק שורי חזק יחסית, וקשה לחזות מתי זה ישתנה. אלא אם יוון תפשל לחלוטין, זהו אינו בהכרח אירוע דובי לשווקים", ציין דון וויליאמס מ-Platypus.

Sony ריכזה עניין לקראת הצהרתו של המנכ"ל, שעתיד מאוחר יותר היום לתת עדכון על האסטרטגיה העסקית של החברה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]