רכבת ישראל פרסמה אתמול (ג') את המכרז לחשמול תשתית הרכבת, בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. המכרז פורסם במסגרת פרויקט חשמול הרכבת המוערך ב-13.7 מיליארד שקל.
מכרז התשתית כולל הסבה לחשמל של 420 ק"מ קווי מסילות קיימים ומתוכננים, הקמת תחנות השנאה וכן מערכות שליטה ובקרה, הנלוות לחשמול המסילה. הקווים הראשונים שיופעלו בחשמל הם הקו המהיר לירושלים וקו הרכבת עכו-כרמיאל, המוקמים בימים אלה.
במכרז רשאיות להתמודד חמש חברות שזכו במכרז המוקדם להנחת תשתית חשמל על מסילות הרכבת: SEMI, CRPM, אלסטום וסימנס.
מערך הרכבות הבין-עירוניות של רכבת ישראל מונע כיום באמצעות דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות בחשמל. הרכבות החשמליות אמורות לקצר את זמן הנסיעה באופן ניכר, לצמצם את מספר התקלות ולהפחית את רמת זיהום האוויר. הן נחשבות אמינות יותר וחסכוניות.
במסגרת פרויקט החשמול פרסמה ביולי האחרון חברת הרכבת מכרז לרכישת 62 קטרים חשמליים עם אופציה ל-16 נוספים. ההצעות למכרז זה יוגשו עד השבוע הבא. במסגרת אותו פרויקט צפוי להתפרסם מכרז נוסף במחצית הראשונה של 2015 - מכרז לרכש קרונות ממונעים חשמליים דו-קומתיים (EMU's). מכרז זה והמכרז שהתפרסם אתמול הם בין שלושת מכרזי הענק בפרויקט החשמול.
לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, הרכבות החשמליות הכרחיות לתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, על מנת להכפיל את מספר הרכבות המופעלות ביממה ולספק שירות לכמות כפולה של לקוחות. "בשנה האחרונה הואץ הפרויקט והחלו להתפרסם מכרזי הענק. אין לי ספק כי משלב זה והלאה נראה התקדמות הולכת וגדלה בפרויקט זה, עד למימושו כבר בקו המהיר לירושלים, בתחילת 2018".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.