נעילה חיובית בוול סטריט לאור הסכם הפשרה במשבר ביוון

אנחת רווחה בשווקים: שרי האוצר של גוש האירו יאריכו את חבילת החילוץ של יוון ב-4 חודשים בתמורה לתוכנית צנע מצומצמת שהיא תציג בשבוע הבא ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש טיפס בפברואר ל-54.3 נקודות, מעל הצפי בשוק

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו') בעליות במדדים המובילים, ברקע הסכם הפשרה עליו חתמו הערב שרי האוצר של גוש האירו עם נציגי ממשלת יוון. מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס, שנסחרו בפתיחת המסחר בירידות, ננעלו בשיאים חדשים בסיום. בשוק הגיבו גם לפרסום מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר.

תחילה ליוון. שרי האוצר של גוש האירו, שנפגשו היום בבריסל עם נציגי ממשלת יוון, חתמו על הסכם שמני לפיו תוכנית החילוץ של יוון תוארך בארבעה חודשים בתמורה לשורת צעדי צנע שתציג יוון ביום שני הקרוב. ההסכם, שיפסק ליוון נזילות בחודשים הקרובים, ימנע באופן זמני את פשיטת הרגל שלה ואת פרישתה מגוש האירו. (לסיפור המלא)

"זוהי בהחלט אנחת רווחה לשווקים", מציין פיטר קרדילו, כלכלן ראשי בחברת Rockwell Global Capital. "נראה שהתחזית שלי לפיה ה-S&P יטפס לרמות של 2,125 ו-2,150 תתממש כבר בשבוע הבא".

רבע שעה לאחר הפתיחה פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש פברואר, שטיפס לרמה של 54.3 נקודות לאחר שעלה בינואר ל-53.9 נקודות. בשוק ציפו לקריאה של 53.7 נקודות בפברואר. נזכיר, קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

סוכנות רויטרס פרסמה היום נתונים על עונת הדוחות הכספיים הנוכחית, כאשר רווחי החברות במדד S&P 500 עלו ב-6.5% ברבעון הרביעי של 2014 לעומת הרבעון המקביל ב-2013 - מעל התחזית ב-1 בינואר שעמדה על 4.2%.

"אני חושב שעדיין יש מקום לעליות בשווקים כל עוד רווחי החברות בטריטוריה החיובית", מציין דאג קוט, אסטרטג השקעות ראשי בחברת Voya Investment Management.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, סוכנות בלומברג דיווחה היום שחברת אפל מתכננת להתחיל לייצר את המכונית החשמלית הסודית שלה (פרויקט "טיטאן") כבר בשנת 2020

חברת Deere & Co. פרסמה רווח של 1.12 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2014, הרבה מעל הצפי בשוק שעמד על 83 סנט למניה. החברה עקפה את התחזיות גם בשורת ההכנסות אך הודיעה כי צופה ירידה של 17% במכירות הציוד המכאני לחקלאות ב-2015.

מניית Noodles (סימול: NDLS) צנחה בחדות לאחר שרשת המסעדות פרסמה אמש דוחות כספים מאכזבים עם רווח נמוך מהתחזיות. גם מניית מארוול יורדת בעקבות דוח כספי מאכזב.