רק 10% מהנהגים החונים בכחול לבן, לא משלמים על החניה. כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור פנגו, שבדק את הרגלי החניה והתשלום של הציבור הישראלי. הנהגים הלא משלמים עושים זאת ממגוון סיבות, כמו שכחה, אמונה ש"לי זה לא יקרה" ועוד. עוד עולה מהסקר כי 91% מהנהגים הישראלים מעדיפים לחפש חניה בכחול לבן מאשר לחנות את רכבם בחניון הנוח והמוצל. עם זאת נמצא, כי זמן החניה בחניון כמעט כפול מזמן החניה בכחול לבן. כך, זמן החניה הממוצע בחניונים הגיע בחודש ינואר האחרון ל-3:12 שעות, בעוד שממוצע זמן החניה ברחובות העיר היה שעה וחצי בלבד, ובאזורי תעשייה עמד על 2:47 שעות.
עוד מגלים נתוני פנגו חלוקה מעניינת בין עומס החניה בחניונים לעומת זה שבאזורי הכחול לבן. בעוד שבחלקו הראשון של היום, בעיקר בין השעות 11:00 ל-12:00, גודשים הרכבים את החניות בכחול לבן, עיקר העומס בחניונים הוא בשעות הצהריים, בין 12:00 ל-15:00, והשעה העמוסה ביותר בין 14:00 ל-15:00. כן מלמד הסקר כי יום חמישי הוא יום החניה העמוס ביותר בשבוע, הן בכחול לבן והן בחניונים, ואילו ביום רביעי שיעור החניה הוא הנמוך ביותר - 14% בחניונים ו-16% בכחול לבן.
יקר בת"א והרצליה
התעריף היקר ביותר לשעת חניה בכחול לבן נמצא בערים תל אביב, הרצליה ויהוד, ועומד על 6.2 שקל לשעה. בערים אלה, תעריף שעת חניה בחניונים נע בין 10 ל-25 שקל. עם זאת, ברבים מהחניונים קיים תעריף יומי המאפשר לחנות ללא הגבלה ובמחיר הנמוך מהתעריף השעתי.
בדיקה נוספת שערך המכון הבינלאומי לחניה בארצות הברית מעלה כי כ-30% מפקקי התנועה בעירוניים נגרמים כתוצאה מנהגים התרים אחר מקום חניה פנוי. עוד עולה מהבדיקה, כי ב-90% מהזמן בו רכב שוהה בעיר, הוא חונה.
התפלגות השימוש בחניית רחוב ובחניונים
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.