116 המועדונים המרכיבים את שש ליגות הכדורגל הבכירות באירופה (אנגליה, גרמניה, ספרד, איטליה, צרפת והולנד) יכניסו העונה (2014/15) סך של 687 מיליון אירו מהסכמי החסות המרכזיים שלהם (פרסום על קדמת חולצות המשחק), עלייה של 20.5% לעומת 2013/14, אז הסתכם המחזור של הקבוצות מהפרמטר הזה ב-570 מיליון אירו. כך עולה מהמחקר השנתי שמפרסמת סוכנות הייעוץ לספורט העולמי Repucom. מדובר בממוצע של כ-6 מיליון אירו חסות חולצה לקבוצה.
הפרמיירליג מובילה את הרשימה עם 213 מיליון אירו הכנסות מהסכמי החסות המרכזיים שלה, קפיצה של 36%. הסיבה העיקרית לכך היא החוזה החדש שנחתם בין מנצ'סטר יונייטד לבין שברולט, שיסתכם העונה ב-64 מיליון אירו (לעומת ההסכם הקודם שלה עם AON, שהיה שווה פחות ממחצית מהסכום). גם בליגה הספרדית יהנו מקפיצה מרשימה העונה, בשיעור של 30% - אל סך של 113 מיליון אירו (החוזה של ברצלונה עם קטאר איירווייז, השווה 40 מיליון אירו - הוא היקר ביותר). אבל מי שנמצאת במקום השני מבחינת סך הכספים שיתקבלו מהספונסרים המרכזיים היא הבונדסליגה הגרמנית (139 מיליון אירו, עלייה של 9%). בליג 1 הצרפתית יסתכמו החסויות ב-96 מיליון אירו (עלייה של 13%), בסרייה A האיטלקית ב-84 מיליון אירו (21%+), ובהולנד דווקא תירשם ירידה - בשיעור של 5% (אל 42 מיליון אירו).
עד כמה הפך המפרץ הפרסי למקור הכנסה קריטי עבור הכדורגל האירופי, ניתן ללמוד מהנתון הבא: חברות מאיחוד האמירויות ומקטאר יהיו אחראיות ב-2014/15 על 160 מיליון אירו של חסויות מרכזיות, 23.2% מהסך הכל. חברת התעופה אמירייטס, שמשמשת כספונסרית של ריאל מדריד, ארסנל, פ.ס.ז' ומילאן - אחראית על חלק ניכר מכך. חברות גרמניות ישלמו העונה 112 מיליון אירו למועדונים, וחברות אמריקאיות במקום השלישי עם 82 מיליון.
אגב, המחקר מציין גם את ה-MLS האמריקאית, שהופכת ליותר ויותר אטרקטיבית למפרסמים - עם 45 מיליון אירו שתקבל בעונה הקרובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.