רשת שופרסל מסכמת הבוקר (ד') את הרבעון הרביעי של 2014 ואת השנה כולה, עם קיטון של 4.3% בהכנסות הרבעוניות ל-2.8 מיליארד שקל, בעיקר בשל הורדת המחירים בעקבות התוכנית העסקית החדשה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-42 מיליון שקל, 1.5% ממחזור המכירות.
בשנה כולה רשמה שופרסל הפסד של 107 מיליון שקל, עם EBITDA בהיקף 344 מיליון שקל. ב-2013 הרוויחה החברה 210 מיליון שקל. ההכנסות השנתיות רשמו ירידה של 2.6% ל-11.6 מיליארד שקל.
יו"ר הדירקטוריון, רפי ביסקר, והמנכ"ל, איציק אברכהן, ציינו במשותף עם פרסום הדוחות כי "במהלך שנת 2014 שופרסל הוציאה לפועל את התוכנית האסטרטגית החדשה, אשר כללה בעיקרה הורדת מחירים רוחבית ועמוקה, התייעלות ושינוי תהליכי עבודה, סגירת סניפים וצמצום שטחים לא יעילים, צמצום הנחות תווים וקידום הפעילות לחיזוק הקשר עם הלקוח.
"השינויים שחלו בשוק קמעונאות המזון בישראל בשנה החולפת והמהלך שיזמה שופרסל השפיעו באופן מהותי על התוצאות של שנת 2014. עם זאת, תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2014 אשר פורסמו היום מראות על אמון לקוחות במהלכים שביצעה שופרסל ועל תחילת מגמת השיפור ברווח הגולמי של החברה".
השניים הוסיפו כי "אנו בטוחים כי רצף הפעולות שבוצעו בשנה החולפת, לצד המשך חיזוק הקשר עם הלקוח ופיתוח פעילויות עסקיות חדשות, יובילו את החברה לצמיחה, לשימור מעמדה המוביל של החברה בשוק הקמעונאות בישראל ולחזרה לרווחיות נאותה".
שופרסל, תוצאות שנתיות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.