נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית סיילספורס עלתה 11.7%

ג'נט ילן ציינה אתמול בעדות בבקונגרס כי הריביות לא יעלו עד שהאינפלציה תשוב לצמוח ■ מאקרו: תביעות האבטלה החדשות עלו מעבר לתחזיות; מדד המחירים לצרכן ירד מעל הצפי

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר פתיחה שלילית וכאשר מחיר הנפט ירד בחדות. זאת, לאחר שאתמול נחתם המסחר במדדים ביציבות, על רקע המשך עדותה של יו"ר הפד ג'נט ילן מול הקונגרס. תשומת הלב הופניתה היום למספר נתוני מאקרו ודוחות כספיים.

מחיר הנפט ירד היום ב-5.5% ל-48.17 דולר לחבית, לאחר שאתמול נרשמו עליות במחיר הזהב השחור.

אתמול, כאמור, ננעלו המדדים המובילים כמעט ללא שינוי. זאת, לאור המשך עדותה של ילן בקונגרס, שהזהירה אתמול מפני פיטורים נרחבים בענף האנרגיה אם יימשכו הירידות במחירי הנפט. בתשובות לשאלות המחוקקים, ילן חזרה והדגישה כי הפד לא יעלה את הריביות עד שהאינפלציה תשוב לעלות ותתקדם ליעד שהציב הבנק - קצב של 2%.

בארונ'ס: ה"בועה" בנאסד"ק תתפוצץ? גם לא ב-7,000 נקודות

אחרי זינוק של 110% ב-5 שנים בוול סטריט - הזמן להזיז את הכסף?

"הפד הוא בין הגופים שאינם חוזים את כיוון האינפלציה באופן מוצלח", מציין ג'ים רייד, אסטרטג בדויטשה בנק. "הפד עלול לבסס את ההחלטה שלו להעלות את הריביות בקיץ הקרוב על תחזיות שגויות לגבי התאוששות האינפלציה".

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני תביעות האבטלה החדשות והמתמשכות, שעלו בשבוע שהסתיים ב-21 בפברואר ב-31 אלף לרמה של 313 אלף. התחזיות ציפו לעלייה מתונה יותר לרמה של 288 אלף, לעומת 283 אלף בשבוע הקודם.

מרבית תשומת הלב מופנית למדד המחירים לצרכן שפורסם במקביל לנתוני תביעות האבטלה והצביע על ירידה של 0.7%, מעל הצפי בשוק שעמד על ירידה של 0.6%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, ירד ב-0.2% בעוד בשוק ציפו לירידה של 0.1%. בשיעור שנתי, קצב האינפלציה ירד ל-0.1%-.

מניות במוקד

על פי רויטרס, מיקרוסופט מתכוונת לסגור 2 מפעלים בסין, ותפטר 9,000 עובדים.

חברת מובילאיי הישראלית דיווחה היום לפני הפתיחה על רווח נקי של 2.4 מיליון דולר או סנט אחד למניה ברבעון הרביעי של 2014. זאת בהשוואה לרווח נקי של 13 מיליון דולר או 6 סנט למניה בתקופה המקבילה. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 39.7 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 31.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2013. בשוק ציפו לרווח נקי של 5 סנט למניה על הכנסות של 36.4 מיליון דולר.

חברות נוספות שפרסמו היום את תוצאותיהן ברבעון הרביעי של 2014: Kohl’s , הרבלייף, J.C. Penney ו-Gap .

מניית Salesforce.com ריכזה עניין רב לאחר שחברת התוכנה פרסמה דוחות טובים מהצפי וצמיחה חדה במכירות.

מניית HP המשיכה לעמוד במוקד לאחר שקרסה אתמול בכ-10% בשל דוחות מאכזבים.