אחד האירועים המובילים בטוויטר בישראל בתקופה האחרונה היה העימות שנערך בחדשות 2 בין 8 ממנהיגי המפלגות המתמודדות לכנסת. למרות שניכר שבחברת החדשות, מסיבות טכניות של לוחות זמנים קצרים, לא השקיעו בקידום בטוויטר ואף לא יצרו באופן מתוזמר האשטג מתאים, הרשת החברתית געשה.
על-פי נתונים של חברת VIGO שנאספו עבור "גלובס", בסך-הכול נחשפו לעדכונים החיים בטוויטר ובפייסבוק קרוב לחצי מיליון ישראלים. כלל הפוסטים שנרשמו עמד על 3,000 פוסטים ברשתות החברתיות בזמן השידור החי - 40% מהם בטוויטר על-ידי קהילה מצומצמת של 400 גולשים בלבד.
עם זאת, לדברי, רביב טל, מנכ"ל VIGO, ציבור זה כולל את הפוליטיקאים, אנשי התקשורת ומרבית מובילי ומעצבי דעת הקהל בישראל. אלה, אגב, הכתירו את נפתלי בנט ואיימן עודה למנצחים הגדולים בעימות.
לדבריו, "אם בעבר מדורת השבט הייתה מהדורת החדשות המרכזית, היום המדורה היא השילוב שבין המקורות: אתה צופה בעימות הטלוויזיוני, מתעדכן בציוצים שנכתבים על העימות ואחר-כך קורא בעיתון על הציוצים. לא צריך לחכות זמן רב כדי שסיפורי המדורה יספגו מגוון של דעות ופרשנויות. כיום התהליך הזה מתרחש בדקות ספורות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.