על רקע השינויים הנמשכים בשוק התקשורת המקומי, קבוצת התקשורת הוט מפרסמת היום (ה') דוחות טובים לסיכום שנת 2014. בעוד שהכנסות החברה ירדו ב-4.1% לרמה של כ-4.1 מיליארד שקל, נרשם גידול חד של 172% ברווח התפעולי, ל-576 מיליון שקל, ובשורה התחתונה החברה עברה מהפסד נקי של 62 מיליון שקל ב-2013, לרווח נקי של 216 מיליון שקל ב-2014. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה ב-12.7% ל-1.8 מיליארד שקל.
על השיפור ברווח השפיעה ירידה של 19% בהוצאות התפעוליות, לרמה של 1.8 מיליארד שקל. עיקר הירידה נובעת מקיטון בהוצאות דמי הקישוריות (בעיקר בזכות שיתוף הרשתות עם פרטנר); וכמו כן מתהליך התייעלות שכלל העברת מערך השירות לקבלני משנה, ומירידה בהוצאות על תוכניות ושידורים והפחתת הפקות מקור.
הוט, שבבעלות קבוצת אלטיס של פטריק דרהי, מפרסמת את הדוחות כחברה פרטית בעלת אג"ח הרשומות למסחר. החברה פועלת בשני מגזרים: מגזר הכבלים שכולל את שידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית, גישה לאינטרנט וטלפוניה; ומגזר הסלולר (הוט מובייל), שפעילותו הושקה לפני קרוב ל-3 שנים.
במגזר הכבלים, ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל - ירידה של 3.6% מהשנה הקודמת. ה-EBITDA נותר ללא שינוי על 1.7 מיליארד שקל. בסוף השנה היו להוט 482 אלף לקוחות טריפל - עלייה של 6.6% ביחס לסוף 2013, וזאת כחלק ממדיניות החברה להשקיע בתחום זה, שהוא הרווחי ביותר מבחינתה. עם זאת, מדובר על ירידה של כ-2,000 לקוחות לעומת סוף הרבעון השלישי. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח ממגזר הכבלים הייתה 231 שקל - עלייה של 3 שקלים לעומת 2013.
במגזר הסלולר, ההכנסות ירדו ב-3.9% ל-877 מיליון שקל. מתוך זה, ההכנסות משירותי סלולר הסתכמו ב-746 מיליון שקל - ירידה של 1.2%, וההכנסות ממכירת ציוד הגיעו ל-131 מיליון שקל - ירידה של 17%.
הוט רשמה הפסד תפעולי של 194 מיליון שקל ממגזר הסלולר ב-2014 - צמצום ביחס לשנה קודמת, ובמקביל ה-EBITDA שהיה שלילי ב-2013 הפך לחיובי ב-2014, ברמה של 92 מיליון שקל.
מספר מנויי הסלולר המשיך לגדול והגיע ל-974 אלף - עלייה של 20.2%, וההכנסה החודשית הממוצעת ירדה ב-14.8% ל-69 שקל.
תוצאות הוט 05.03.15
מנסה להתמודד עם החולשה בשירות
"בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל", אמר מנכ"ל הוט, אילן צחי.
לדבריו, "בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה, ואין לי שום ספק שהמגמה תימשך בחודשים הקרובים. שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל".
תחום שירות הלקוחות נחשב לנקודה החלשה של הוט לאורך זמן רב. אחד ההסברים לירידה בהכנסות ב-2014 היא אובדן לקוחות. פירוט נוסף על כך מופיע בדוח, המציין כי "במהלך המחצית השנייה של 2014 איבדה החברה לקוחות ממגזר הכבלים, בעיקר כתוצאה מעומסים בשירות הלקוחות. הנהלת החברה החליטה על שורה של מהלכים על מנת לשפר את חוויית השירות ללקוח וקיצור זמני המענה".
הוט הגדילה את כוח-האדם בתחום השירות, ולדבריה הצעד הוביל לירידה מהותית בזמני המענה, העומדים עתה על מספר דקות בממוצע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.