התאחדות הכדורגל הגרמנית החלה להפעיל לחצים על השותפה ארוכת השנים שלה, אדידס, לקראת כניסה למשא-ומתן על חידוש הסכם חסות ההלבשה שמעניקה לה החברה.
ההתאחדות הגרמנית, שכזכור שלחה הקיץ לברזיל את הנבחרת שזכתה במונדיאל - מקבלת מדי שנה מאדידס כ-28 מיליון אירו, במסגרת הסכם שיסתיים ב-2018, "אך הוא אינו מספק את ראשי הענף בהתחשב בעובדה שגרמניה היא אלופת העולם המכהנת", על-פי אתר sponsors.de.
יש לציין כי שלוש נבחרות בכירות - ברזיל (30.7 מיליון אירו בשנה), אנגליה (34.5 מיליון) וצרפת (42.6) מקבלות סכומים שנתיים גבוהים יותר מהמתחרה הגדולה של אדידס - נייקי. לאחרונה "ישנם סיכויים אמיתיים לנייקי להפוך לנותנת החסות החדשה של הנבחרת הגרמנית", לדברי וולפגאנג נירסבאך, יו"ר ההתאחדות הגרמנית, כנראה כחלק מטקטיקת המשא-ומתן. "נדבר קודם כל עם אדידס - אבל יכול להיות שיהיו חברות אחרות שיירצו להפוך לספקיות ההלבשה שלנו".
מי שנשמע קצת יותר רגוע בינתיים הוא הרברט היינר, מנכ"ל אדידס. "עדיין מוקדם מדי לדבר על חידוש הסכם שמסתיים רק ב-2018", אמר. "ברור שאנחנו רוצים להמשיך את השותפות המוצלחות שלנו עם הנבחרת הגרמנית. אדידס והתאחדות הכדורגל הגרמנית חייבות להיות ביחד".
אגב, ההסכם הקודם של אדידס עם ההתאחדות נחתם ב-2007, על רקע דיווחים כי נייקי הציע להתאחדות סכום כפול משל אדידס - אך האחרונה נבחרה בסופו של דבר בשל קשריה העמוקים עם הכדורגל הגרמני: מייצרת את מדי הנבחרת כבר למעלה מ-40 שנים רצופות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.