בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות על רקע קריסת האירו

דראגי: "תוכנית ההרחבה הכמותית צופנת בתוכה סיכונים מסויימים אבל ניתן להכיל אותם" ■ דריכות בשוקי המניות והמט"ח: מתי הפדרל ריזרב יעלה ריבית בארה"ב?

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה ננעל תוך עליות חדות במרבית המדדים, על רקע דברי נגיד ה-ECB מריו דראגי והמשך קריסת האירו מול הדולר ומטבעות אחרים. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות.

דראגי אמר היום בדברו בפני קהל בפרנקפורט כי "תוכנית ההרחבה הכמותית צופנת בתוכה סיכונים מסויימים אבל ניתן להכיל אותם". עוד אמר דראגי כי "התוכנית מעודדת לקיחת סיכונים כי אנחנו רוכשים ממוסדות שונים ניירות ערך פחות מסוכנים וגורמים לירידת תשואות".

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה ברקע ירידות חדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט.

המשקיעים באסיה, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת ישיבת הפדרל ריזרב הקרובה בשבוע הבא, ברקע הערכות הולכות וגוברות כי הבנק המרכזי יבחר להעלות את הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים. אל מול הערכות אלו, גם הדולר מתחזק לרמות שיא של שנים מול המטבעות העיקריים.

"הריביות יעלו בקרוב. דוח התעסוקה מסוף השבוע עורר את שוקי המט"ח לעובדה זו, וכעת גם שוקי המניות מרגישים את האפקטים הראשוניים של מה שעתיד להגיע", ציינו הבוקר ב-IG.

"השקעות ההון, התפוקה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות - כולן עתידות לרדת. אם השווקים בארה"ב ייצאו מהשוק השורי והכלכלה הסינית תאט, השווקים באסיה יחוו טלטול קשה", הוסיפו ב-IG.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]