אירופה סגרה במגמה מעורבת; "אפשר לעשות כסף במניות"

מדד הבנצ'מרק האירופי השלים עלייה של 15% מתחילת השנה ■ קוריאה חתכה את הריבית באופן לא צפוי; ירידה בשיעור האבטלה באוסטרליה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות חדות בצל המשך היחלשות האירו מול הדולר. בוול סטריט ננעל המסחר בירידות שערים והיום נרשמות עליות בארה"ב.

מדד הסטוקס 600 ירד ב-0.1%, לאחר שבמהלך המסחר עלה לשיא של 7 שנים. מדד הבנצ'מרק האירופי טיפס אתמול בכ-1.5% והשלים זינוק של 15% מתחילת השנה, זאת לאחר שהאירו צנח לשפל של יותר מ-12 שנים מול הדולר, בעקבות החולשה המתמשכת בגוש האירו והתוכניות האגרסיבית להקלה כמותית בה נוקט ה-ECB.

בזירת המאקרו המקומית פורסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש פברואר, שירד ב-0.1% בעוד התחזיות צפו עלייה של 0.3%.

מניות הכרייה, ביניהן ריו טינטו ו-BHP Billiton עלו ותמכו במדדי הסחורות. מניית BT Group נפלה וגררה את מניות התקשורת לירידות.

דרום קוריאה הורידה ריבית

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ה') בעליות שערים, בצל הורדת ריבית מפתיעה בדרום קוריאה. אתמול נרשמו ירידות השערים קלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק עלה בפעם הראשונה השבוע.

"מעולם לא ראינו חבילות תמריצים כאלה ועכשיו היציאה מהן יוצרת המון אי ודאות סביב השאלה מה יקרה. יש הבדל משמעותי בין בנקים בעולם שחותכים ריבית לבין הפדרל ריזרב שעתיד להעלות ריבית. עדיין, יש מקום לעשות כסף במניות", ציינו ב-Pacific Heights Asset Management.

ועוד חדשות: דרום קוריאה חתכה באופן מפתיע את הריבית במדינה ל-1.75%. כמו כן, באוסטרליה דווח כי שיעור האבטלה ירד ל-6.3%, נמוך מהתחזיות המוקדמות.

"צריך לחשוב על הסיכון כי המטבעות של שווקים מתעוררים ימשיכו לרדת. חלק מהמדינות מנהלות חשבונות עם גירעונות גדולים, וזה עשוי להיות שלילי לשווקים עם נכסי סיכון", ציינו ב-SMBC Nikko.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]