אחרי 11 ימים של היעדרות: פוטין הופיע מול המצלמות

(עדכון) - השמועות על מותו היו מוקדמות: הנשיא הרוסי, שנעדר מעין הציבור כבר 11 ימים הופיע מול המצלמות לקראת פגישה עם נשיא קירגיסטן ■ כשנשאל על בריאותו אמר: "החיים יהיו משעממים בלי רכילות"

ולדימיר פוטין ונשיא קירגיסטן / צילום מסך מתוך טוויטר
ולדימיר פוטין ונשיא קירגיסטן / צילום מסך מתוך טוויטר

לאחר 11 ימים של היעדרות ואינספור שמועות והשערות מצד כלי התקשורת במערב על הנסיבות להיעלמותו, הופיע היום (ב') לראשונה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מול המצלמות. פוטין נועד לפגישה רשמית עם נשיא קירגיסטן בפני עיתונאים נרגשים, והזים בכך את הטענות על בריאותו הרופפת.

ההופעה הפומבית התרחשה בארמון קונסטנטין מחוץ לעיר סנט פטרסבורג. פוטין נפגש לשיחה רשמית עם נשיא קירגיסטן אלמזבק אטמבייב, לאחר שכבר הספיק לבטל מפגשים דומים עם ראשי מדינות אחרות. כשנשאל על בריאותו אמר: "החיים יהיו משעממים בלי רכילות".

בעולם עקבו בעת האחרונה בדריכות אחר הדיווחים המגיעים ממוסקבה, לאחר שפוטין נעלם מעין הציבור מאז תחילת החודש וכל הופעותיו הפומביות בוטלו. בקרמלין טענו כי "הנשי עובד כרגיל", אך בארצו וברחבי היבשת נפוצו שמועות שונות ומשונות על הנסיבות להיעדרותו.

בין הסיבות להיעלמותו של פוטין שפורסמו במערב: דיווחים כי בת זוגו ילדה, ורמיזות על הידרדרות במצבו הרפואי. החל משפעת ועד לבעיות גב כרוניות, נראה שכמעט כל השערה רפואית עלתה בימים האחרונים. ההופעה של פוטין מפזרת את מסך הערפל סביב המנהיג הכל יכול של המעצמה.

ולדימיר פוטין / צילום מסך
 ולדימיר פוטין / צילום מסך