ירידות בבורסות אירופה בעקבות נתון מאכזב בגרמניה

מדד ה-ZEW בגרמניה עלה פחות מהצפוי ■ נמשכים החששות מפרישת יוון מגוש האירו

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ירדו היום (ג') בעקבות נתון מקרו-כלכלי מאכזב שפורסם בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה.

מדד Stoxx 600 איבד 0.7% בהובלת מניות התעשייה והטכנולוגיה. זאת, בעקבות פרסום מדד ה-ZEW בגרמניה, המהווה ברומטר של הסנטימנט הכלכלי במדינה, שעלתה אמנם ל-54.8 נקודות בחודש מארס (שיא של כשנה) אולם היה מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 60 נק'.

בפרסום המדד נכתב כי הפעילות הכלכלית בגרמניה אמנם מתרחבת, אולם ישנן השפעות שליליות של הסכסוך באוקראינה והאפשרות שיוון תפרוש מגוש האירו.

יוון חוזרת לכותרות. בפסגת האיחוד האירופי בהמשך השבוע ידונו המנהיגים אודות הסכם המימון ליוון, בהתאם לרפורמות שלה שייבחנו. אתמול אמר שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל כי הממשלה החדשה ביוון הרסה את האמון שנבנה בעבר, מה שמוסיף מתח לקראת מפגש הפסגה.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניית Linde ירדה בעקבות הורדת המלצה מצד סיטי. גם מניית Antofagasta איבדה גובה לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים מאכזבים.

עליות באסיה

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום בעליות שערים, כאשר המניות בטוקיו ושנגחאי הגיעו לשיאים חדשים, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט על רקע ה"מנוחה" שלקח הדולר והירידה במחירי הנפט.

אמש, כאמור, ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים לאחר פרסום נתוני מאקרו מסקטור הייצור ובהמתנה להודעת הבנק המרכזי ביום רביעי שצפויה לרמוז על מועד העלאת הריבית. המדדים המובילים עלו ביותר מ-1% בצל עליות חדות שחתמו את המסחר בבורסות אירופה וירידת מחירי הנפט לשפל של 6 שנים.

הבנק המרכזי של יפן הותיר היום את תוכנית התמרוץ המוניטרית שלו על כנה, בהתאם לתחזיות.

בארה"ב, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב מתכנסת היום לישיבתה בנוגע למדיניות המוניטרית, והמשקיעים מחכים לראות אם בהודעה שתצא מהפגישה תמחק המילה "סבלנות" בכל הנוגע למועד העלאת הריבית. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים לאחרונה ובעיקר ירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%.