נקודת מבט שיווקית-מסחרית, קשה לחשוב על החלטה מוצדקת מזו שקיבלו אולפני דיסני כשהחליטו לצרף סרטון אנימציה בן שבע דקות שמרחיב את עלילת "לשבור את הקרח" מלפני שנתיים, ל"סינדרלה" - הסרט החדש שמוקרן בימים אלה בבתי קולנוע ברחבי העולם.
אחרי הכול, זה עתה הכריזו האולפנים על כך שהלהיט ההיסטרי שפורס את סיפורן של הנסיכות אלזה ואנה, יזכה לסרט המשך, ואין כמו סרטון קצר שמוקרן בצמידות ללהיט עכשווי כדי להזכיר לקהל שמאחורי הפינה מסתתר להיט נוסף. אלא שמנקודת מבט תרבותית-חברתית, לעומת זאת, קשה לחשוב על אירוניה גדולה יותר מכך שסרט שמהדהד חשיבה שמרנית ומיושנת כמו "סינדרלה", נבחר לשמש כפלטפורמה שתקדם את סרט ההמשך לאחד מסרטי הילדים הפמיניסטיים ביותר שאי פעם נוצרו.
"מבחינה היסטורית", מנתחת פרופ' דפנה יואל מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה ומבית הספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, "אתה לא יכול להשוות את הסרט הזה לשלגייה או לסינדרלה. בכל הסרטים הללו האישה היא פסיבית והיא נזקקת לגברים שיצילו אותה. או שלחילופין היא רעה, כלומר מכשפה. במובן הזה, 'לשבור את הקרח' הוא שינוי אדיר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.