השימוש הגובר באפליקציות ובסמארטפונים, לצד זינוק בצריכת תוכן בטאבלטים, מביא אחריו גם את המפרסמים - כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר המובילה בתחום הפרסום הדיגיטלי eMarketer.
על-פי הנתונים, הוצאות הפרסום במובייל צפויות לזנק השנה ב-50% ולהגיע ל-28.7 מיליארד דולר בארה"ב, לעומת 19.2 מיליארד דולר אשתקד. ב-2014 זינקו הוצאות הפרסום ב-80% לעומת 2013, אז הם הסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר. כך, הנתונים הצפויים השנה מבטאים המשך של הצמיחה, אך בקצב מואט.
הצמיחה בפרסום במובייל היא המנוע העיקרי סביב העלייה של הוצאות הפרסום בדיגיטל. הוצאות הפרסום בדסקטופ רשמו ירידה קלה אשתקד - מ-32.4 מיליארד דולר ב-2013 ל-31.6 מיליארד דולר ב-2014.
בדוח מיוחד שהוציאה eMarketer תחת השם "State of U.S. Digital Advertising", צופים בחברה ירידה מתמשכת בפרסום בדסקטופ ב-4 השנים הבאות, לעומת הפרסום במובייל שימשיך לצמוח.
על-פי מגמה זו, הוצאות הפרסום במובייל צפויות להיות כפולות מאלה שבדסקטופ עד 2017. לפי התחזית של אנשי eMarketer, ב-2017 יגיעו הוצאות הפרסום במובייל ל-49.8 מיליארד דולר, בעוד בדסקטופ הן יעמדו על 25 מיליארד דולר בלבד.
התחזית של eMarketer שופכת אור גם על שינוי מגמות באפיקי הפרסום בתוך המובייל והדסקטופ. כך, בדסקטופ פרסום מבוסס חיפוש ילך ויאבד את נתח השוק שלו לטובת פרסום דיספליי.
על-פי התחזית, בעוד ב-2014 החיפוש תפס נתח של 45.2% מהפרסום בדסקטופ, ב-2018 הוא יעמוד על נתח של 36.5%. מנגד, הדיספליי יעבור מנתח של 39.7% אשתקד ל-46.7% בעוד 3 שנים.
מי שאחראי לזינוק בדיספליי על גבי המחשבים הוא הפרסום בווידיאו, שצפוי לעקוף ב-2017 את הפרסום בבאנרים וב-Rich Media ולזנק ב-60% - מ-4.27 מיליארד דולר ב-2014 ל-6.86 מיליארד דולר ב-2018.
מנגד, במובייל ניתן לראות שעולם הדיספליי תפס מראש את ההובלה וימשיך להחזיק בה גם בשנים הבאות. במקרה הזה עולם הבאנרים יהיה דומיננטי יותר, עם כ-80% משוק הדיספליי, בעוד הווידיאו יתפוס רק 20%, לעומת נתח של 54% בדסקטופ ב-2018.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.