התרחבות הפעילות של קבוצת פוקס הביאה לעלייה של 6.8% במכירות, שנסקו ל-1.119 מיליארד שקל, אך במקביל הרווח התפעולי של הקבוצה צנח חדות ב-37.8%. בנוסף, מכירות החנויות הזהות במגזר האופנה ואופנת הבית, הכולל את עיקר פעילות הקבוצה, ירדו ב-7.5%.
הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת פוקס, אומר שהוא מרוצה מהתוצאות. "2014 הייתה שנה מאתגרת עם מבצע 'צוק איתן' וחורף שחון. פנינו קדימה לשנת 2015. לקבוצה פורטפוליו מותגים רחב, והיעד שלנו הוא להמשיך להוביל את השוק בכל קטגוריה שבה אנו פועלים".
פוקס היא קבוצת האופנה הגדולה ביותר בישראל, והיא מחזיקה ברשתות פוקס (129 סניפים), פוקס הום (40 סניפים), אמריקן איגל (36 סניפים), רשת ההלבשה התחתונה Aerie ורשת בגדי הילדים דה צ'ילדרנס פלייס (27 סניפים). כמו כן, החל מהשנה הנוכחית פוקס מחזיקה גם ברשת מנגו (28 סניפים), והיא השיקה רשת הנעלה ואקססוריז חדשה של המותג Charles & Keith.
פרט לכך, פוקס מחזיקה בשותפות (50%) גם ברשתות ללין (94 סניפים), סאקס (18 סניפים), בילבונג (34 סניפים), רשת דוכני הנעליים מרשה בלרינה (8 דוכנים) ורשת יאנגה (11 סניפים).
באחרונה השלימה פוקס גם את רכישת פעילות רשת חנויות נייקי מהזכיינים בישראל, והיא צפויה לפתח גם רשת זו.
תוצאות פוקס
עלייה בהוצאות
אשתקד עלה הרווח הגולמי של הקבוצה ב-7.4%, ל-665.6 מיליון שקל, וגם שיעורו עלה - מ-59.1% ל-59.4%. אולם, זינוק חד בהוצאות המכירה והשיווק שחק את רווחי הקבוצה. הוצאות אלה עלו ב-2014 ב-19% והסתכמו ב-579 מיליון שקל - תוספת הוצאה של 92.7 מיליון שקל.
גם בסעיף הנהלה וכלליות רשמה פוקס עלייה של 20%, ל-17.9 מיליון שקל.
העלייה בהוצאות הביאה לשחיקה של הרווח התפעולי, שצנח מ-135.3 מיליון שקל ל-84.2 מיליון שקל - צניחה של 37.8%. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי ירד מ-12.9% ל-7.5%.
את השורה התחתונה חתמה קבוצת פוקס עם ירידה של 18.6% ברווח הנקי, שהסתכם ב-76.6 מיליון שקל; לעומת רווח נקי של 94.2 מיליון שקל בשנת 2013.
מבט אל מגזרי הפעילות של הקבוצה מצביע על שחיקת שיעורי הרווח התפעולי בפעילות רשתות הקבוצה, שבהן היא מחזיקה בבעלות מלאה.
כך, הרווח התפעולי צנח ב-37.7%, והסתכם ב-61 מיליון שקל (5.7% מהמכירות), לעומת רווח תפעולי של 98 מיליון שקל (10.2% מהמכירות) ב-2013.
רשת ללין אמנם שמרה על רמת המכירות, שהסתכמה ב-134.2 מיליון שקל (שחיקה של 1%), אך מכירות החנויות הזהות ירדו ב-6.6% והרווחים מהפעילות צנחו.
הפעילות השיווקית המוגברת של ללין שחקה את הרווח הגולמי לשיעור של 65.8% מהמכירות, לעומת שיעור של 68.7% שנה קודם לכן. הרווח התפעולי של הרשת צנח ב-30% והסתכם ב-16.5 מיליון שקל (12.3% מהמכירות), לעומת רווח של 23.7 מיליון שקל (17.5% מהמכירות) בשנת 2013.
פעילות רשתות האופנה שבהן פוקס מחזיקה עם שותפים (סאקס, בילבונג, יאנגה ומרשה בלרינה) צמחה ב-5.9% למכירות של 153 מיליון שקל. פעילות זו הניבה רווח תפעולי של 17.7 מיליון שקל, אך גם כאן הרווח נשחק ב-8.5%.
גם פעילות הקבוצה בחו"ל ממשיכה את מגמת הירידה, כשהמכירות צנחו ב-40%, ל-52 מיליון שקל בלבד; וגם הרווח התפעולי צנח בהתאם ב-47% והסתכם ב-11.5 מיליון שקל בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.