בסוף שנת 2014 שוב החריפה מלחמת המחירים בשוק הסלולר המקומי, כשסלקום השיקה את שירותי הטלוויזיה שלה. מי שחשב שהשוק יירגע, כמעט 3 שנים אחרי כניסת המתחרות החדשות לשוק - התבדה.
מלחמת המחירים הנוכחית באה לידי ביטוי בחבילות סלולר מוזלות במיוחד, אך היא עדיין לא משתקפת בדוחות השנתיים של סלקום, פרטנר ופלאפון ל-2014. ההשפעה תגיע בדוחות הרבעון הראשון של 2015.
בינתיים, 2014 הייתה עוד שנה של שחיקה בתוצאות חברות הסלולר הוותיקות, כאשר בסופה לא נותרה אף חברה עם מעל ל-3 מיליון לקוחות.
תוצאות חברות הסלולר ב 2014
פלאפון הרווחית ביותר
ההכנסות משירותי סלולר, סך ההכנסות, התזרים החופשי וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 3 החברות ירדו כולם בשנה החולפת. ה-ARPU, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח, המשיכה להישחק על רקע ירידת המחירים בשוק והגיעה ברבעון האחרון של השנה ל-67.8 שקל בסלקום, ל-71 שקל בפרטנר ול-75 שקל בפלאפון.
במצטבר, סלקום, פרטנר ופלאפון רשמו הכנסות של 10.7 מיליארד דולר ב-2014, ירידה של כ-6% ביחס ל-2013. הירידה החדה ביותר (10.2%) נרשמה בהכנסות פלאפון, שהסתכמו ב-3.4 מיליארד שקל; והירידה המתונה ביותר (1.5%) הייתה בפרטנר, שהכנסותיה היו כ-3.6 מיליארד שקל.
בסלקום, ויותר מזה בפרטנר, נרשמו עליות במכירות ציוד קצה, אך בפלאפון מכירות אלה ירדו ב-3.5% אשתקד ל-966 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי המצטבר של 3 החברות הסתכם ב-889 מיליון דולר, ירידה של 9.8%, למרות שיפור ברווחי סלקום ופרטנר ברמה השנתית. הרווח הנקי של פלאפון אמנם ירד ב-28.4% ל-373 מיליון שקל, אך היא עדיין בעלת הרווח הגבוה ביותר בין החברות הוותיקות. הוצאות המימון של פלאפון אפסיות, וזה מה ש"שומר" על הרווח שלה.
ה-EBITDA ירד ב-2.8% בפרטנר, ב-9.3% בסלקום וב-17.5% בפלאפון, כאשר בסלקום היה ה-EBITDA הגבוה ביותר - 967 מיליון שקל.
גם נתון התזרים החופשי הגבוה ביותר הוא בסלקום, כ-1.2 מיליארד שקל, ירידה מינורית לעומת 2013. לעומת זאת, בפרטנר התזרים החופשי נחתך ב-50% ל-520 מיליון שקל, ובפלאפון הוא ירד ב-30.1% ל-892 מיליון שקל.