התרסקות המטוס: המשטרה מצאה "ממצא משמעותי" שייבדק

(עדכון) - טייס המשנה לקה בעבר בדיכאון; כיוון הטייס האוטומטי לקרקע ■ קציני משטרה סירבו לחשוף מהו הממצא, אך הבהירו כי לא מדובר במכתב התאבדות ■ חבריו: "ב-2008 הפסיק את לימודי הטיסה"

אנדראס לוביץ, צילום מסך
אנדראס לוביץ, צילום מסך

"מצאנו ממצא משמעותי שיילקח כעת לבדיקות", אמרו קציני משטרה גרמניים לכלי התקשורת מחוץ לביתו של אנדראס לוביץ, טייס המשנה של טיסת "ג'רמן ווינגס" שריסק את המטוס יחד עם 150 נוסעיו. המשטרה סירבה לחשוף מהו הממצא, אך הבהירו כי לא מדובר במכתב התאבדות. המשטרה פשטה גם על בית הוריו של לוביץ בעיירה מונטאבאור שבדרום מערב גרמניה והחרימה מחשבים, מסמכים וחפצים שונים.

שעות לאחר שהתביעה במרסיי הודיעה רשמית כי לוביץ ריסק את המטוס בכוונה, בעולם כולו עוסקים כעת בשאלה אחת - מה יכול היה לגרום לטייס צעיר ומצליח לגדוע בבת אחת את חייהם של 150 בני אדם ולרסק מטוס נוסעים מסחרי על צלע הר.

הלילה (שישי) דיווחה רשת CNN האמריקנית כי ממצאים חדשים מצביעים על כך שרגעים לפני ההתרסקות, כיוון טייס המשנה את הטייס האוטומטי, שהיה מכוייל על 38 אלף רגל (11.5 קילומטרים), לגובה פני הקרקע באלפים הצרפתיים.

אתמול פורסם ב"דיילי מייל" כי ב-2008 נאלץ לוביץ להפסיק את הכשרת הטיסה שלו בשל מצבו הנפשי. "הוא ככל הנראה סבל מדיכאון ומשחיקה", סיפרה חברה של לוביץ לספסל הלימודים. בלופטהאנזה אישרו מוקדם יותר כי אכן חלה הפסקה במהלך ההכשרה של לוביץ, אך לא הסבירו מה עומד מאחוריה.

הוריו של לוביץ, המתגוררים בעיירה מונטאבאור בדרום מערב גרמניה, הגיעו היום לאתר ההתרסקות בדרום צרפת כמו בני משפחותיהם של יתר הנוסעים ואנשי הצוות. הדיילי מייל הבריטי מדווח כי רק דקות ספורות לפני מסיבת העיתונאים שבה נחשף כי בנם הוא שריסק את המטוס, קיבלו ההורים את הבשורה הבלתי נתפסת. "הם הגיבו בשוק ובאימה מוחלטים", סיפר עד ראייה.

"הוא היה נורמלי לחלוטין"

בשעות האחרונות פשטה משטרת גרמניה על בית משפחת לוביץ במוטאבאור וכן על דירתו בדיסלדורף, שם התגורר על פי דיווחים שונים עם בת זוג. מכרים וחברים של טייס המשנה סיפרו היום לכלי התקשורת שצובאים על עיירת הולדתו כי אנדראס לוביץ שהם הכירו היה אדם חביב וידידותי שהגשים את חלומו להיות טייס והיה מאושר עקב כך.

כבר כשהיה בן 14 הצטרף לוביץ למועדון טיסה בעיירה שבה התגורר. "ראיתי אותו בסתיו האחרון והוא נראה היה במצב רוח טוב", סיפר חבר ותיק במועדון הטיסה. "הוא שמח על העבודה שהייתה לו ב'ג'רמן ווינגס' ואני זוכר אותו כבחור שקט וידידותי".

"הוא היה נורמלי לחלוטין", אמר מכר שלו לתחנת רדיו מקומית. "הוא שמח מאוד מהעבודה שלו ולא היו לו שום בעיות. אני לא חושב שהוא יכול היה לעשות דבר כזה". בבית הוריו נותרו היום הווילונות מוגפים כשארבע ניידות משטרה חונות מבחוץ.

חבב מוזיקה אלקטרונית ובאולינג

גם עמוד הפייסבוק של לוביץ, שנסגר ביממה האחרונה, לא סיפק רמזים של ממש למניע אפשרי למעשה המחריד. מלבד החיבה שלו לטיסה התעניין לוביץ גם בגאדג'טים, במוזיקה אלקטרונית ובבאולינג. חיי החברה שלו התרכזו בעיקר בעיר הסמוכה קובלנץ.

חוקרי ההתרסקות צפויים להתמקד בחייו האישיים ובניסיון המקצועי שלו בניסיון לקבל תמונת מצב של מצבו הנפשי. "מערכות יחסים, מצבו הכלכלי וכן ההיסטוריה המקצועית והרפואית שלו יעמדו במוקד החקירה", הסביר רוברט בור, פסיכולוג תעופה.

"הם ישוחחו עם טייסים שעמם טס בשבועות האחרונים כדי לברר האם היה משהו חריג בהתנהגות שלו, בגישה שלו או במקצועיות שלו", הוסיף. "זה אירוע חריג ביותר כשטייס מרסק את המטוס של עצמו".