וול סטריט ננעלה בעליות; S&P 500 איבד השבוע יותר מ-2%

יו"רית הפדרל ריזרב נאמה לקראת סיום המסחר ואמרה כי צפויות עליות ריבית השנה ■ מחיר הנפט צנח ב-6% ■ הקריאה השלישית של התמ"ג לרבעון ה-4: ללא שינוי ■ סנטימנט הצרכנים למארס: הנמוך ביותר מנובמבר ■ דוחות טובים לבלקברי וקרניבל

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, אולם מדד S&P 500 נעל את השבוע בירידה של יותר מ-2%. המשקיעים המתינו לנאומה הצפוי של יו"ר הפד ג'נט ילן, שדיברה לקראת סיום המסחר ואמרה כי צפויות עליות ריבית השנה. מחירי הנפט, שזינקו אתמול על רקע המתיחות בין תימן לסעודיה, הגיבו לרגיעה היחסית היום בצניחה של 6%.

יו"רית הפדרל ריזרב ילן נשאה היום נאום בכנס של שלוחת הפד בסן פרנסיסקו מעט לפני סגירת המסחר בוול סטריט (22:45). ילן אמרה כי התנאים יאפשרו העלאות ריבית מתונות במהלך השנה. המשקיעים חיכו לנאומה של ילן, לאחר שבשבוע שעבר הפד הוריד לראשונה את המילה "סבלנות" מהודעתו באשר למועד וקצב העלאת הריבית לראשונה מאז 2008, אבל ילן עצמה הבהירה כי הבנק לא ימהר להעלות ריבית בפזיזות.

בזירת המאקרו התפרסמה ב-15:30 הקריאה השלישית (מתוך 4) של צמיחת הכלכלה ברבעון הרביעי של 2014. התמ"ג עלה ב-2.2%, ללא שינוי לעומת הקריאה הקודמת.

ב-16:55 פורסמה הקריאה הסופית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס, שעמד על 93 נקודות, מעל צפי של 92.5 נקודות ולעומת 91.2 נקודות בקריאה הקודמת. עם זאת, מדובר בקריאה הנמוכה ביותר זה ארבעה חודשים.

מחיר הנפט מסוג WTI שאתמול זינק ביותר מ-4% ירד היום בכ-6% בבורסת הסחורות למתחת ל-49 דולר לחבית.

כאמור, המתיחות הגיאופוליטית בין סעודיה לתימן נרגעה יחסית היום ולא היו תקיפות מאז אתמול. ביומיים האחרונים מטוסי קרב סעודים ביצעו תקיפות בתימן נגד המורדים הח'ותים, שיעים נתמכי איראן, אשר השתלטו על ערי מפתח בתימן, כולל הבירה צנעא. לדברי שגריר סעודיה בארה"ב, המתקפה נועדה להגן על הממשלה "הלגיטימית" של הנשיא המודח עבד ראבו מנסור.

החשש בשווקים הוא מסגירה אפשרית של מיצרי באב אל-מנדב, ציר סחר ימי מרכזי המוביל גם לאילת. מדובר בציר הסחר הימי הרביעי בגודלו בעולם והוא מחבר בין הים האדום והים הערבי. בשנת 2013 לבדה עברו במיצרי באב אל-מנדב 3.8 מיליון חביות נפט מדי יום, קרי יותר מ-4% מסך חביות הנפט שנמכרות מדי יום בעולם. יצוין, כי תימן אינה מפיקת נפט גדולה והיא אחראית רק לפחות מ-0.2% מתפוקת הנפט העולמית, אך החשש הוא כאמור מסגירת אחד מנתיבי הסחר החשובים בעולם.

מנכ"ל טאואר בראיון ל"גלובס": "נרוויח מאות מיליוני דולרים בשנה"

בין המניות שריכזו עניין היום נציין את בלקברי , שדיווחה היום לפני הפתיחה על רווח של 4 סנט למניה, לעומת הצפי להפסד של 4 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2014. ההכנסות הסתכמו ב-660 מיליון דולר, לעומת צפי ל-792 מיליון דולר.

קרניבל קרוז רשמה רווח רבעוני של 6 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון של 2015, וחברת Finish Line (סימול FINL) דיווחה על רווח של 87 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2014.

אמזון ריכזה עניין על רקע דיווח בפורבס על אפשרות לקריסת המשא ומתן לרכישת הקמעונאית המקוונת Net-a-Porter.

Dow Chemical זינקה בעקבות עסקה שבמסגרתה תמזג את חטיבת הפעילות הכלור שלה עם חברת הכימיקלים אולין, תמורת 5 מיליארד דולר.

אמש לאחר סגירת המסחר GameStop דיווחה על רווח של 2.15 דולר למניה והכנסות של 3.48 מיליארד דולר. הצפי היה לרווח של 2.16 דולר למניה והכנסות של 3.61 מיליארד דולר. החברה צופה רווח של 53-60 סנט למניה ברבעון הראשון של 2015, לעומת צפי בשוק ל-66 סנט למניה.

חברת Restoration Hardware (סימול RH), הרוויחה 42.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, 1.02 דולר למניה, טוב מהתחזיות.

Oxford Industries (סימול OXM) רשמה רווח של 96 סנט למניה (1.08 דולר למניה) והכנסות של 274.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי - טוב מהצפי המוקדם.