רשת חנויות המזון רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי ואת שנת 2014 עם עלייה בהכנסות וירידה ברווח.
רשת רמי לוי סיימה את שנת 2014 עם עלייה של כ-6% בהכנסותיה לרמה של כ-3.41 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-3.21 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנת 2013. העלייה בהכנסות נבעה מגידול במכירות חנויות זהות בשיעור של כ-0.53% ומפתיחתם של 3 סניפים חדשים, שאחד מהם נפתח במחצית חודש דצמבר 2014.
רשת רמי לוי מציינת כי הרשת צפויה לפתוח 8 סניפים חדשים בתקופה שבין הרבעון השני של שנת 2015 ועד לרבעון הראשון של 2016. סניפים אלה יוקמו בהדרגה בערים הבאות: חולון, אשקלון, עטרות, קריית שמונה, אריאל, יבנה, רחובות וסניף חדש במבשרת-ציון.
הרווח הגולמי רמי לוי בשנת 2014 עלה לכ-718 מיליון שקל (21.05% מהמכירות) - גידול של כ-6.7% בהשוואה לכ-672.6 מיליון שקל (20.92%) בשנת 2013.
הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2014 הסתכם בכ-123.5 מיליון שקל (3.62% מהמכירות), בהשוואה לכ-136.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (4.23% מהמכירות).
הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מאיחודן היחסי של הוצאות חברת ביכורי השקמה ומהוצאות שנבעו לרשת מפתיחת סניף אחד שנפתח במחצית חודש דצמבר 2014 שהיה אמור להיפתח באוקטובר 2014 ו-3 סניפים נוספים שהיו אמורים להיפתח ברבעון הרביעי של שנת 2014 ונפתחו רק ברבעון הראשון של שנת 2015.
בשורה התחתונה דיווחה הרשת כי הרווח הנקי הסתכם בכ-94.6 מיליון שקל ב-2014, בהשוואה לכ-121.4 מיליון שקל ב-2013. הירידה נבעה בעיקרה מהירידה בשיעור הרווח התפעולי ומהעלייה בשיעור מס החברות.
רמי לוי סיימה את הרבעון הרביעי של שנת 2014 עם הכנסות בסך של כ-854.7 מיליון שקל - גידול של 3.6% בהשוואה להכנסות של כ-824.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2013.
העלייה בהכנסות נבעה מפתיחת שני סניפים חדשים ולמרות ירידה של כ-2.7% במכירות חנויות זהות. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-26.2 מיליון שקל (3.07% מהמכירות), בהשוואה לכ-32.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (3.98% מהמכירות). הרווח הנקי של רמי לוי ברבעון הרביעי של שנת 2014 הסתכם בכ-20.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2013.
"טובת הצרכן מעל הכול"
רמי לוי, מנכ"ל החברה, מסר עם פרסום הדוחות: "רשת רמי לוי המשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסותיה גם בשנת 2014, למרות ההאטה הכלכלית הפוקדת את המשק הישראלי ומבצע 'צוק איתן' שהשפיע על הפעילות במשק בחודשי הקיץ, כל זאת בשל העובדה שהאסטרטגיה שלנו לא משתנה מזה 38 שנה: סל המוצרים הזול במדינה וטובת הצרכן מעל הכול.
"בשנת 2014 הטבנו עם הצרכנים, והורדנו את רווחיות הרשת לטובת הלקוח, דבר שהשפיע על הרווח הנקי של החברה, אך הגדיל את מחזור המכירות. בנוסף, פתחנו 3 סניפים בערים בהן לא הייתה לנו נוכחות, השקנו כרטיס אשראי חברתי חדש, בשיתוף עם חברת ישראכרט, ולשמחתנו עד עתה הצטרפו כ-260,000 לקוחות חדשים לכרטיס האשראי החדש בתוך חצי שנה. בשנת 2015 בכוונתנו להמשיך בפיתוח החברה והרחבת נתח השוק, באמצעות 8 חנויות חדשות באזורים בהם אין אנו פעילים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.