עיריית תל אביבהחלה בהיערכות לקראת תחילת "השלב הרועש" של העבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בעיר. ל"גלובס" נודע כי העירייה מתכננת לצאת במסע הסברתי נרחב לציבור כחודש לפני תחילת העבודות ולאחר שיובהר סופית כי לא יידחו פעם נוספת. בימים אלה פועלת העירייה לאתר תושבים ובעלי עסקים שעשויים להיפגע מהעבודות. גורמים בעירייה אמרו כי "לא יעזור כלום, אי אפשר לצפות שעבודות כמו הסרת גשר קרליבך יעברו ללא הפרעות משמעותיות מאוד לתנועה".
בחודשים אוגוסט עד ספטמבר תחל בנייתן של חמש תחנות תת קרקעיות ברחבי תל אביב (ראו מפות): קרליבך, שאול המלך, אלנבי, ארלוזורוב ויהודית. עבודות ההקמה כוללות בשלב הראשון את חפירת הבור והמעטפת ("קופסה") שבתוכם תיבנה התחנה העתידית. העבודות צפויות להימשך עד שנת 2021 ובמהלכן יחולו שינויים בהסדרי התנועה ברחבי העיר.
מוקד שיבושי התנועה הגדול ביותר צפוי בפרויקט תחנת קרליבך, שבמהלכו תוסט התנועה ברחובות דרך בגין, קרליבך, המסגר, לינקולן, התעשייה, המלאכה, יצחק שדה וריב"ל. דרך בגין תיחסם לתנועה באזור צומת קרליבך, גשר מעריב ייהרס ובמקומו יוקם מעבר משוקע בצומת. התחבורה הציבורית תותאם להסדרי התנועה החדשים המתוכננים כתוצאה מהעבודות ותופנה לרחובות המסגר והחשמונאים. ברחובות אלו יוקצו לה נתיבים יחודיים. ברחובות התעשייה והמלאכה ישונו כיווני הנסיעה. במסגרת ביצוע תחנת אלנבי יחולו שינויים בהסדרי תנועה ברחובות יהודה הלוי, מקווה ישראל, בצלאל יפה, יבנה, שד"ל ורמח"ל. רחוב יהודה הלוי יחסם לתנועה. התנועה תופנה לרחוב מקווה ישראל שכיוון נסיעתו ישונה (ממזרח למערב). רחוב בצלאל יפה יחובר לרחוב הרכבת והכניסה והיציאה של רחובות שד"ל ויבנה תתבצע רק משד' רוטשילד.
הסדרי תנועה לביצוע תחנות יהודית ושאול המלך כוללים צמצום נתיבים בדרך בגין בקטע חשמונאים-שאול המלך, חסימה לסירוגין של שדרות יהודית וביטול פנייה שמאלה אל גשר מוזס. הקו האדום, שאורכו כ-24 קילומטר, חוצה את הערים פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים. 13 ק"מ מהקו הם במפלס הקרקע ו-11 ק"מ תת קרקעיים. מתוך 34 תחנות לאורך התוואי, 10 תחנות הן תת קרקעיות, שמתוכן שתיים ברמת גן ושתיים בבני ברק לאורך ציר ז'בוטינסקי. התחנה העשירית תהיה באזור אם המושבות.
המקטע התת קרקעי מבוצע בשיטת מינהור - TBM, התחנות התת קרקעיות מבוצעות בשיטת חפירה וכיסוי (cut & cover). העבודות המקדימות באזורי התחנות התת קרקעיות יחלו באפריל ויכללו הסטת תשתיות ושינויים בהסדרי תנועה כהכנה לביצוע התחנות. ביוני יחלו עבודות בניית התחנות התת קרקעיות ויימשכו עד שנת 2021.
לצורך ביצוע התחנות התת קרקעיות יחולו שינויים בהסדרי התנועה בצירים בגין, יהודה הלוי וז'בוטינסקי וכן בצירי תנועה סמוכים. כחלק מהשינויים יצטמצם מספר הנתיבים בתוואי, ייחסמו כבישים/ פניות או שתתאפשר בהם הנסיעה רק לתחבורה ציבורית.
דרושות: חברות ניהול ישראליות בשכר טרחה של 200 מיליון שקל
בתוך כך, ביום רביעי הקרוב תאשר ועדת חריגים פרסום מכרז לשתי חברות ניהול פרויקטים ישראליות. שתי החברות שיזכו אמורות ללוות את תחילת העבודות בשטח, עד שתימצא חברת ניהול בינלאומית שתחתיה יפעלו שתי חברות הניהול הישראליות.
כפי שנחשף ב"גלובס", האוצר החליט למנות את רונן וולפמן, שכיהן בעבר כסגן הממונה על התקציבים באוצר, ואת רו"ח יצחק עזר, כדי שיבחנו את ההתקשרות של נת"ע בפטור ממכרז עם חברת PB. אם יינתן ל-PB פטור ממכרז או יוחלט על פרסום מכרז לחיפוש חברת ניהול בינלאומית - על כך יוחלט רק בעוד כמה שבועות.
למרות שבישראל קיימות כמה חברות ניהול פרויקטים בעלות ניסיון, אין חברה אחת שתצליח לנהל פרויקט כזה לבד, ולכן המכרז דורש שתי חברות. על פי הערכה, שכר הטרחה של חברות הניהול הישראליות יגיע ל-200 מיליון שקל.
היכן יתבצעו עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.