הקצב המוגבר של מכירת כלי הרכב החדשים בישראל מאלץ כיום את משרד התחבורה לעשות חושבים בכל הנוגע לשינוי שיטת מספרי הרכב. מבדיקת המדען הראשי של משרד התחבורה עולה, כי בקצב הנוכחי ייגמרו למעשה המספרים הריאליים בתוך פחות מ-3 שנים.
במשרד בחנו מספר פתרונות לבעיה, כמו למשל מעבר למספר שמורכב מאותיות וספרות, כפי שמקובל באירופה למשל. אולם בסופו של דבר הוחלט כי ישראל תאמץ את השיטה של מעבר ללוחיות רישוי בנות 8 ספרות, בכל כלי הרכב החדשים שיעלו לכביש החל מ-2017, במקום 7 ספרות כיום.
מסתבר שזהו פרויקט כלל לא פשוט ולטענת משרד התחבורה הוא השני בגודלו מאז פרוייקט "באג 2000" מתחילת העשור הקודם. יש לו השלכות על שורה ארוכה של גורמים כולל משרדי הממשלה, משטרה, בנקים, יבואני רכב וחברות ליסינג, רשויות מקומיות ועוד והוא יעלה ככל הנראה מאות מיליוני שקלים, כאשר עיקר העלויות יהיו ביצוע שינויים במערכות המידע שכיום מבוססות על מספרי רישוי בני 7 ספרות.
פיילוט של מעבר לשיטה החדשה יחל בשנה הבאה כאשר השאיפה היה להתחיל את המעבר הלכה למעשה בינואר 2017. עכשיו נותר רק לראות כמה ישלמו על זה בעלי הרכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.