Tapingo מגייסת 22 מ' ד' כדי לשדרג הזמנת מזון מהמובייל

החברה פיתחה אפליקציה להזמנת אוכל ממסעדות דרך המובייל עבור סטודנטים בארה"ב

חברת הסטארט-אפ Tapingo, שפיתחה אפליקציה להזמנת אוכל ממסעדות דרך המובייל עבור סטודנטים בארה"ב, מגייסת 22 מיליון דולר בהובלת קוואלקום ונצ'רס, זרוע ההשקעות של ענקית השבבים. אל הגיוס הצטרפו גם הקרנות Kinzon Capital ו-DCM Ventures לצד המשקיעים הקיימים - כרמל ונצ'רס ו-Khosla Ventures. עד היום גייסה החברה 36 מיליון דולר.

את Tapingo הקימו דניאל אלמוג ואודי אוסטר ב-2008. תחילה פעלה החברה באזור תל אביב, כשהיא מציעה אפליקציה שמאפשרת להזמין אוכל ממסעדות ישירות מהסלולרי ולקבל אותו עם ההגעה הפיזית למסעדה.

בהמשך החליטה החברה לשנות את הכיוון ולפנות לשוק הסטודנטים האמריקני. כיום, האפליקציה של החברה מאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל מתוך המלאי הקיים בחנות או במסעדה עוד לפני ההגעה לבית העסק ולקצר את תהליך הרכישה. החברה פיתחה אלגוריתמים של Machine Learning כדי לצפות את העדפות המשתמש מתוך התנהלותו היומיומית, ומתאימה אותן למה שזמין בסביבתו הקרובה.

החברה פועלת כיום בכ-85 קמפוסים ברחבי ארה"ב ולטענתה מבוצעים דרך האפליקציה שלה כ-25 אלף עסקאות מדי יום עם ממוצע של ארבע הזמנות למשתמש.

לדברי מנכ"ל Tapingo, דניאל אלמוג, "כשאתה רוצה קפה, אין סיבה שתעמוד בתור כדי לשלם בקופה, ותחכה בתור עוד פעם רק כדי לקבל אותו. הטלפון שלך צריך לדעת איזה קפה אתה אוהב ולהזמין אותו עבורך בלי שתבזבז זמן בתורים. רצינו לחולל שינוי מהותי באופן שבו אנשים קונים דברים מדי יום - קמפוסים היו המקום האידיאלי להתחיל בו.

עוד הוסיף אלמוג כי "לא צפינו את המהירות שבה האוניברסיטאות והסטודנטים אימצו את האפליקציה והחוויה שהיא מעניקה עד כדי כך שהם משתמשים במילה Tapingo כפועל לתיאור דרך הקניה החדשה".

"החברה יצרה מצב שבו גם הצרכנים וגם העסקים מרוויחים", אומר מוני חסיד, דירקטור בכיר בקוואלקום וונצ'רס. "אנו מאמינים כי היא נמצאת בעמדה ייחודית שמאפשרת לה לזכות בשוק הענק והמתפתח של ה-Mobile Commerce."

דניאל כהן, שותף כללי בכרמל ונצ'רס, הוסיף: "הפופולריות של Tapingo בקמפוסים בארה"ב הולכת וגדלה, מה שמחזק את הצורך בהרחבת השירות שלה לתחומים חדשים. אנו שמחים על ההצטרפות של קוואלקום ונצ'רס לשורת המשקיעים ומצפים להמשיך ולסייע להם לגייס עשרות עובדים בישראל ובארה"ב ולצמוח".