העבודות לקראת הרכבת הקלה בתל אביב מעלות שלב. ביום חמישי האחרון בוצעה יציקת הפיר בגלי גיל שתאפשר את כניסתן של מכונות כריית המנהרות, מכונות ה-TBM. המכונות הן אלו שיבצעו את כל עבודת המנהור.
מכונות ה-TBM הן לא פחות ממפלצת באורך 150 מטר המצוידות בראש קידוח שקוטרו 7 עד 14 מטרים. משקל של כל מכונה כזו יכול להגיע ל-4,000 טון. תוך כדי עבודת הכרייה, מצפה ה-TBM את דפנות המנהרה וקירותיה בלוחיות בטון מזוין. במהלך העבודות על קו הרכבת הראשון של הרכבת הקלה, צפויות לפעול בתל אביב לא פחות מ- 8 מכונות כאלה.
פיר גלי גיל הוא אחד משלושת הפירים אליהם יוכנסו מכונות ה-TBM, והוא ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת תל אביב ארלוזורוב ממזרח, למרגלות שרתון סיטי טאוור. מכל אחת משלושת הפירים תוכנס המכונה בחלקים, והמכונה עצמה תורכב בתוכו. מכל פיר ישולחו מספר מכונות TBM, כאשר מפיר גלי גיל יוכנסו 4 מכונות. המכונות שיוכנסו לפיר זה ינועו הן לכיוון תחנת ארלוזורוב והלאה לכיוון מערב ודרום, והן לכיוון מזרח.
מנכ"ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) יהודה בר-און התריע לקראת שיבושי התנועה שיחולו בתל אביב עקב תחילת העבודות. לדבריו "הסדרי תנועה מהותיים יחולו בעיקר במסגרת ביצוע העבודות בתחנת אלנבי ובאזור גשר מעריב, כאשר גשר מעריב ייהרס כבר בשלב התחלת העבודות.
העבודות באזור אלנבי ואיתם השינויים בהסדרי התנועה יחלו במהלך חודש אוגוסט ובצומת מעריב השינויים יחלו בתחילת חודש ספטמבר". עוד הוסיף בר-און כי "נת"ע ערוכה להתחיל בביצוע העבודות כבר בחודש יוני כך שעשויה להיות אפשרות שמועד תחילת העבודות יוקדם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.