דוחות מעורבים לפייסבוק: הרווח מעל התחזיות בשוק

ההכנסות עלו ל-3.54 מיליארד דולר, מתחת לקונצנזוס האנליסטים בשוק שעמד על 3.56 מיליארד ד' ■ מספר המשתמשים הפעילים בתדירות יומית עלה ל-936 מיליון ■ ההכנסות מפרסום במובייל צמחו ל-73% מכלל ההכנסות

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

פייסבוק דיווחה הערב (ד') על תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה, והצליחה להכות את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח. בשורה התחתונה הרשת החברתית דיווחה על רווח נקי של 42 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 34 סנט ברבעון המקביל אשתקד. קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על רווח נקי של 41 סנט למניה. במסחר המאוחר מניית פייסבוק יורדת ביותר מ-1%.

בשורה העליונה פייסבוק דיווחה על הכנסות של 3.54 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 2.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2014. אנליסטים בשוק ציפו להכנסות של עד כ-3.56 מיליארד דולר.

החלק הארי של הכנסות פייסבוק מגיע מפרסום במובייל והיתר מגיע מפרסום באתר הרגיל שלה, לצד עמלות ותשלומים שונים שהיא גובה. ברבעון הקודם, נזכיר, "פרת המזומנים" העיקרית של החברה הייתה ההכנסות מפרסום במובייל, שטיפסו ל-69% מכלל הכנסותיה. ברבעון הראשון של השנה, ההכנסות מפרסום במובייל צמחו ל-73% מכלל ההכנסות. נציין כי ההכנסות של פייסבוק, ש-50% מהן מגיעות מחוץ לארה"ב, נפגעו כתוצאה מהתחזקות הדולר.

נתון מהותי נוסף שפרסמה החברה בדוחות הוא מספר המשתמשים הפעילים היומי, שעלה לשיעור ממוצע של 936 מיליון במארס 2015, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל הצפי בשוק שעמד על כ-920 מיליון משתמשים פעילים. ברמה החודשית, הרשת החברתית דיווחה על עלייה של 13% במספר המשתמשים הפעילים, ל-1.44 מיליארד.

מניית פייסבוק טיפסה מתחילת השנה בכ-7% וב-3 החודשים האחרונים הוסיפה לערכה 8%, מעל מדד ה-S&P שהוסיף לערכו כ-2% בלבד.