לא נדיר לשמוע בתקשורת על אירועים בהם סוללות סמארטפונים התפוצצו או החלו לבעור. במקרים מסוימים, חלק מהיצרניות ביקשו מהלקוחות להחליף את הסוללה שלהם, במטרה למנוע תאונה עתידית. חברת Algolion הישראלית מנסה לחולל מהפכה בתחום הזה, כאשר הטכנולוגיה שלה יודעת לחזות מתי הסוללה הולכת להתקלקל.
סוללות ליתיון יון נחשבות לנפוצות מאוד במוצרים ניידים, כמו סמארטפונים. הסיבה לשימוש הכל כך נפוץ בהן, הינו שסוללות אלה מצטיינות במשקל נמוך מול קיבולת אנרגיה גבוהה ואינן מאבדות כמעט אנרגיה, אם הסוללה לא נפרקה לחלוטין לפני טעינה מחדש. מנגד סוללות ליתיום יון סובלות מסכנה אינהרנטית מעצם השימוש בליתיום, היכול לגרום להתלקחות ולפיצוץ. הן מושפעות לרעה מתנאי חום קיצוני, כמו גם מתנאי פריקה או טעינה מוגזמת, מכה/נפילה של המכשיר וזאת מבלי להזכיר כלל אפשרויות לפגמים בייצור מורכב כל כך.
הסטארט-אפ Algolion הוקם על-ידי ד"ר ניילס פליישר וד"ר אלכס נימברגר לפני כשנה. חברת Algolion מציעה פתרון אשר מאפשר חיזוי מוקדם לכשל עתידי העשוי לגרום לפיצוץ והתלקחות הסוללה. לדברי החברה, הטכנולוגיה שלהם מאפשרת חיזוי מוקדם לכשל בסוללה, בזכות רגישות של פי 100 מכל בדיקת בטיחות אחרת הקיימת כיום. הטכנולוגיה עברה מספר מבחנים ומזהה כבר כיום סוללות פגומות וצפויה להיבחן בעתיד הקרוב אצל לקוחות פוטנציאלים.
"היצרנים מחפשים היום פתרון שינוע בין מספר דרישות: קיבולת סוללה (מספר המיליאמפרים), תוחלת חיי הסוללה (מספר הטעינות), בטיחות הסוללה הדורשת השקעה רבה בליתיום יון (למניעת התלקחות), וכמובן עלות היצור והממדים הפיזיים (כדי שהמכשיר הסופי יהיה דק וקל משקל)", אומר נימברגר. "נכון להיום, כמעט תמיד הדבר יבוא על חשבון פרמטר אחר מהרשימה". דרישות אלה על-פי פליישר, מעלות משנה לשנה את הסיכונים הקיימים בסוללות הליתיום יון.
פליישר הינו בוגר מכון וייצמן, ד"ר לאלקטרו-כימיה עם למעלה מ-30 שנות ניסיון בתחום הסוללות, ניהל מספר חברות סוללות ננו-טכנולוגיה ובעל 50 פטנטים בתחום. נימברגר עוסק בתחום הסוללות מעל 30 שנה. כ-15 שנה מתוכן כראש יחידת מקורות כוח בחיל התקשוב של צה"ל. נימברגר בעל דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, הינו יועץ לחברות סטארט-אפ בכל הקשור לסוללות. השניים שהקימו את הסטארט-אפ המשותף, ניסו למצוא את הפתרון הבטיחותי לאור התלות והדרישה הגוברת והולכת לסוללות ליתיום יון כיום.
חברת Algolion הינה אחת מחמשת הסטארט-אפים שזכו להשתתף באקסלרטור התחבורה החכמה השוכן במכון לחדשנות תחבורתית באוניברסיטת תל-אביב. האקסלרטור מופעל על-ידי קהילת EcoMotion ומציע ליזמים הנבחרים חלל עבודה במרחב משותף לתקופה בת 4 חודשים בבניין הקפסולה. החברה תציג את הפתרון שלה לקהל הרחב בכנס EcoMotion השלישי שיתקיים ביום שני הקרוב, ה- 27/04, במרכז פרס לשלום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.