חברת התעופה הישראלית אל-על השיקה תוכנית תמיכה לסטארט-אפים ישראליים בתחומי התעופה והתיירות בשם Cockpit. מטרת התוכנית היא לחשוף את החברה לטכנולוגיות חדשות בתחומי פעילותה, והיא צפויה לארח כ-10 סטארט-אפים ואף להשקיע עשרות אלפי דולרים בכל סטארט-אפ (חלק מהסכום בכסף וחלק בסל הטבות).
לטענת החברה, הסטארט-אפים שיצטרפו לתוכנית יקבלו מנטורינג ותמיכה מאנשי מקצוע בתחומי התעופה והתיירות מתוך אל-על וכן ייהנו מגישה לרשת הקשרים העסקיים של אל-על בשוק המקומי והבינלאומי.
הסטארט-אפים יוכלו להיעזר במערכות של אל-על לצורכי פיתוח ולניסוי הפיתוחים שלהם (Beta Site). בנוסף, אל-על תעניק מימון ראשוני, לצד ייעוץ בתחום המסחרי, טכנולוגי ומשפטי.
תוכנית הסטארט-אפים תפעל בשיתוף-פעולה עם האקסלרטור של מיקרוסופט וכך החברות שישתתפו ב-Cockpit ייהנו מסל הטבות והדרכות ממיקרוסופט.
שני הסטארט-אפים הראשונים שכבר הצטרפו לתוכנית הם Shopnfly, שמאפשר לנוסעים לחפש, לבצע השוואת מחירים ולרכוש מגוון מוצרים בכל שלב של נסיעתם ולאסוף את המוצרים שהזמינו בחנויות בנמלי התעופה, במטוס או בבית-המלון שבו ישהו במסגרת נסיעתם.
הסטארט-אפ השני הוא BidFlyer, שמהווה פלטפורמת מכירות פומביות מתקדמת, שמשתלבת במערכות חברת התעופה ומציעה ערוץ חדשני למכירת כרטיסי טיסה במחירים אטרקטיביים לכאורה.
המהלך של אל-על מצטרף לאקסלרטור של חברת התיירות הדקה ה-90, שהשיקה ביולי 2014 את הדקה ה-90 Labs. בחברה ציינו כי המטרה היא להשקיע 10 מיליון שקל ב-3-5 סטארט-אפים מדי שנה למשך 4 שנים, כשההתמקדות היא בחברות מתחום התיירות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.