בניגוד למקרים שבהם חברות גדולות מעבירות למועצה לצרכנות תגובה מנומסת שמטרתה להסיר מסדר היום הציבורי סוגייה כזאת או אחרת, הפעם נראה שההתנהלות שונה.
לפני מספר ימים שיגרה המועצה לצרכנות ליוניליוור, יצרנית מרכך הכביסה בדין, דרישה לשנות את הכיתוב המופיע על בקבוק מרכך כביסה 1 ליטר. הסיבה: מדובר בבקבוק של 960 מ"ל, הנראה בדיוק כמו כמה מוצרי המתחרים המשווקים בקבוקים של 1 ליטר, אך הספרה 1 - שלכאורה מיועדת לציין כי דרוש פקק אחד לכל כביסה - כתובה בדיוק במקום שבו המתחרים מציינים את תכולת האריזה.
התוצאה היא בקבוק הנראה כבקבוק של ליטר, שבו מתנוססת בגדול הספרה 1, אך היא לא מציינת את התכולה (הקטנה מ-1 ליטר).
בתגובה שנשלחה למועצה לצרכנות ול"גלובס", כתבה יוניליוור כך: "אנו מודים למועצה לצרכנות על הסבת תשומת-ליבנו לנושא. הכיתוב 'פקק אחד קטן' מציין במפורש את כמות המרכך הנדרשת בכל כביסה, בהתאם להוראות השימוש. תכולת המוצר מצוינת בבירור על גבי האריזה. עם זאת, נבחן מחדש את הכיתוב הרלוונטי".
במועצה השיבו כי הטענה שהכיתוב מציין את הכמות הנדרשת אינה נכונה: "לפי ההוראות בגב האריזה, לכביסות שונות נדרש בין 1/3 פקק לפקק שלם. עולה התהייה מדוע טרחתם לציין 'פקק אחד' ולא '1/3 פקק', שהוא רלוונטי באותה המידה".
כעת נותר לראות מתי - אם בכלל - ישונה הכיתוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.