יום תנודתי בבורסות אירופה הסתיים במגמה מעורבת

מארק מוביוס: שוק המניות הסיני לקראת תיקון של 20% ■ הכנסות HSBC פספסו את התחזיות

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

יום תנודתי ביותר (ד') בבורסות אירופה הסתיים במגמה מעורבת במדדים, לאחר שאתמול סגרו מדדי היבשת בירידות חדות. המסחר היום הושפע מהמשך חולשה בשוקי האג"ח ביבשת ובמקביל התחזקות של האירו מול הדולר.

יוון ביצעה תשלום ריבית של 200 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית, כך על פי רויטרס. עם זאת, עדיין ישנן ספקות באשר ליכולתה של המדינה לשלם את כלל חובה ל-IMF, שעומד על 750 מיליון אירו, עד ה-12 במאי.

במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד ממליצים להגביר את החשיפה למדד הדאקס הגרמני, זאת על רקע פרסום נתוני הייצור שהצביעו על התאוששות במשק הגרמני. ביוטרייד ציינו בנוסף כי מדד הדאקס הניב עד היום למשקיעים תשואה של כ-20% בשנה האחרונה. עם זאת, החששות ממצבן הכלכלי של שכנותיה של גרמניה והבעייתיות סביב החוב של יוון, הובילו לתיקון שהוביל להיחלשות של 7.5% במדד הגרמני במהלך החודש האחרון.

להערכת כלכלני יוטרייד, המשק הגרמני ומדד המניות המרכזי שלו ייהנו בטווח הבינוני מהשקט שצפוי לשרור בגזרת החוב היווני. על פי מצב העניינים הנוכחי, ההערכות בשוק הן כי יוון תגיע להסדר עם מדינות אירופה וקרן המטבע העולמית ואכן תשלם בזמן את חובותיה.

בחברת קפיטל טרייד מציינים "כי במצב שבו הריבית שלילית לאף אחד לא כדאי להחזיק פיקדונות ולחברות כדאי מאי פעם ליטול הלוואות. את כל החגיגה הזו מממן הבנק המרכזי באירופה כדי שגלגלי הכלכלה ימשיכו לנוע. המצב הזה צפוי להביא להיפוך מגמה וביצועים טובים יותר של שוקי המניות בגוש היורו על פני אלה של ארה"ב".

מניית סוסייטה ג'נרל איבדה גובה לאחר שהבנק דיווח על תוצאותיו ברבעון הראשון.

ירידות שערים נרשמו הבוקר במרבית בורסות אסיה, זאת בצל המגמה השלילית המובהקת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט.

"השווקים קצת עייפים. המשקיעים מתחילים להתעורר למציאות, לפיה אין יותר מדי צמיחה כרגע. כלכלת סין מאטה, ומה שיש שם זה תמרוץ מוניטארי ענק, אשר גורם למיני בועה בשוק המניות", ציינו הבוקר ב-Wilbanks, Smith & Thomas Asset Management.

גורו ההשקעות מארק מוביוס מעריכים כי שוק המניות הסיני עומד בפני תיקון של 20%, כך לפי ראיון שנתן מוביוס אתמול לסוכנות "בלומברג".

בנק HSBC ריכז עניין לאחר שהכנסותיו ברבעון הראשון של השנה פספסו את תחזיות האנליסטים. Woolworths, רשת הסופרמרקטים הגדולה באוסטרליה, צונחת לאחר שדיווחה על קיצוצי משרות ברקע מכירות חלשות מהצפוי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]