בורסות אירופה זינקו על רקע תוצאות הבחירות בבריטניה

בריטניה: המפלגה השמרנית בראשות דיוויד קמרון ניצחה בבחירות ■ המאזן המסחרי בסין הצביע על ירידה חדה ביבוא וביצוא אך על גידול בעודף המסחרי באפריל

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים חדות, לאחר ניצחון המפלגה השמרנית בבחירות שהתקיימו אתמול. גם נתוני התעסוקה בארה"ב ריכזו עניין.

דרמה בבריטניה. לאחר סגירת הקלפיות המדגם הצביע על ניצחון מוחץ למפלגה השמרנית בראשותו של רה"מ דיוויד קמרון. המדגם מעניק לשמרנים 316 מושבים בפרלמנט לעומת 239 מושבים למפלגת הלייבור. ע" המדגם, קמרון יוכל להקים ממשלה יציבה בצירוף של המפלגה הליברל-דמוקרטית, שזכתה ל-10 מושבים.

המשקיעים קיבלו בשמחה את תוצאות הבחירות בבריטניה, ומדד ה-FTSE 100 זינק במעל ל-2% בהובלת סקטור הפיננסים והבנקאות.

תוצאות הבחירות הובילו לתנודות חדות בשוק המט"ח, כאשר הליש"ט מזנק ביותר מ-1.5% לרמה של 1.55 דולרים לליש"ט.

שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש אפריל 223 אלף משרות חדשות, ושיעור האבטלה ירד ל-5.4%. מדובר בעלייה משמעותית לעומת חודש מארס, שהנתונים בו עודכנו כלפי מטה לתוספת מדאיגה של 85 אלף משרות חדשות בלבד. העלייה במספר המשרות, כמו גם כניסה של יותר אמריקנים למעגל העבודה, הורידו את שיעור האבטלה, כאמור, ל-5.4%, לעומת 5.5% במארס. מדובר בשיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז מאי 2008. אנליסטים חזו מספר של 208-235 אלף משרות חדשות.

ירידה ביצוא הסיני

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום בעליות שערים, זאת ברקע למגמה החיובית שחתמה את המסחר בוול סטריט אתמול ולאחר יומיים של ירידות חדות. מרבית תשומת הלב מופנת היום לנתוני המאקרו ביבשת ולדוח התעסוקה בארה"ב.

הבורסה בנשנגחאי עולה היום ביותר מ-1% לאחר שהשלימה ירידות של כ-8% בשלושת ימי המסחר האחרונים. זאת ברקע לספקולציות לפיהן הממשל יודיע על מגבלות ותקנות חדשות הנוגעות לשוק המניות המקומי.

בתוך כך, היום פורסם המאזן המסחרי בסין לחודש אפריל, שהצביע על ירידה של מפתיעה של 6.2% ביצוא הסיני וזאת לאחר ירידה של 14.6% במארס. היבוא גם כן ירד בשיעור חד של 16.1% באפריל, עניין שמצביע על האטה מסוימת בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ברבעון השני של השנה. עם זאת, העודף המסחרי של סין התרחב באפריל ל-33.9 מיליארד דולר.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את China Shipbuilding ו-Agricultural Bank of China. ביפן, מניית Nintendo זינקה בחדות לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפי ועברה לרווח ברבעון הראשון של השנה.