נעילה שלילית בוול סטריט; מניית AOL טסה 18.5%

מסחר תנודתי באג"ח הממשלתיות ■ וריזון רוכשת את ענקית התקשורת האמריקאית AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר ■ יוון מזהירה כי היא קרובה לחדלות פירעון ■ דיווח: מיילן שוקלת להעלות פעם נוספת את הצעת הרכש לפריגו

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים קלות, לאחר שהרגיעה בשוק האג"ח בשעות האחרונות של המסחר הרגיעה גם את הירידות במניות, שהיו חדות בתחילת היום.

יוון שוב מעלה את מפלס הדאגות בשווקים. אתמול המדינה הקטנה ביצעה צעד בונה אמון והחזירה תשלום חוב בהיקף של כ-750 מיליון אירו, יממה לפני המועד הרשמי. במקביל, נציגיה של יוון נפגשו אתמול לסבב שיחות נוסף עם שרי האוצר של גוש האירו (אירוגרופ) וקרן המטבע בבריסל, בניסיון למצוא פשרה שתוביל להמשך הסיוע הפיננסי. נושיה של יוון עומדים על דרישתם שיוון תבצע רפורמות מקיפות יותר לפני שיספקו לה סיוע פיננסי בהיקף של 7.2 מיליארד אירו. שר האוצר הניצי של יוון, יאניס וראפאקיס, מודה כי המדינה נמצאת על סף משבר נזילות חמור בעוד היא נדרשת לשלם יותר מ-4 מיליארד אירו בחודשיים הקרובים.

בשוק מודאגים בנוסף מגל המכירות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב ובאירופה. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב טיפסה עד לרמה של 2.34%, ולאחר מכן ירדה לרמה של כ-2.25%. "קיימת מכירה גלובלית של אג"ח ולא ברור מהי הסיבה לכך", טוען ארט הוגן, אסטרטג השקעות ראשי בחברת Wunderlich Securities.

יוסי פריימן, מנכ"ל חברת פריקו, מתייחס לתנודות החדות בשוק האג"ח ומציין כי "יציאת משקיעים יפנים מאחזקות באג"ח דולרי ואירופי לצד הצע ממשלתי בארה"ב תורמים לחולשה בשוק האג"ח הדולרי כאשר תשואת האג"ח ל-30 שנה מזנקת לראשונה השנה אל מעל לרמת ה-3%. סין אשר רק לאחרונה הורידה את שער הריבית בפעם השלישית בתוך 6 חודשים במטרה לעודד את הפעילות הכלכלית ממשיכה לרכז תשומת לב שכן סין עשויה לשוב ולפעול כבר בעתיד הקרוב".

וריזון רוכשת את AOL

"מלחמת המיזוגים והרכישות" בשוק התרופות נמשכת במלוא עוזה. ע"פ דיווח ב"בלומברג", מיילן שוקלת להציע לבעלי מניות פריגו הצעה אטרקטיבית עוד יותר במטרה לבצע את המיזוג עם פריגו ולהמנע מרכישה על ידי טבע . יו"ר מיילן רוברט קורי אמר בשיחות סגורות כי בכל מקרה הוא נחוש בדעתו לדחות את הצעת הרכש של טבע.

וריזון רוכשת את ענקית התקשורת האמריקאית AOL תמורת 50 דולר למניה או סכום כולל של 4.4 מיליארד דולר. ע"פ הערכות, העסקה תושלם בחודשים הקרובים. מניית AOL עולה במסחר המוקדם בשיעור דו ספרתי.

חברת הביוטק הישראלית ביונדווקס החלה להיסחר היום בנאסד"ק באמצעות תעודות פיקדון (ADS). החברה, שמפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, השלימה גיוס בארה"ב בהיקף של כ-10 מיליון דולר ברוטו ממשקעים מוסדיים אמריקאים במחיר ל-ADS של 5.01 דולר. תעודת הפיקדון והאופציות צפויות להתחיל ולהיסחר בבורסת נאסד"ק החל מהיום תחת הסימול "BVXV" ו-"BVXVW", בהתאמה.

גאפ ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול על הכנסות רבעוניות שלא עמדו בתחזיות האנליסטים.

מובילאיי המשיכה לעמוד במוקד לאחר שבית ההשקעות ריימונד ג'יימס העלה את מחיר היעד של המניה מ-49 דולר ל-60 דולר. זאת, לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה.