ברני אקלסטון, האיש החזק בפורמולה 1 ואחד מבעלי סבב המרוצים היוקרתי, סופג ביקורת כבדה בשל התוכנית החדשה אותה יזם לחלוקת הכספים בין הקבוצות. לפי פרסום של "הטיימס", התוכנית של אקלסטון שהוצגה ככזו שנועדה להבטיח את עתיד הסבב, יצרה פערים עצומים בחלוקת הכספים בין הקבוצות - ומתעדפת באופן ברור את ארבע הקבוצות הגדולות (פרארי, רד-בול, מרצדס ומקלרן), ללא קשר ישיר להישגים הספורטיביים.
קבוצת פרארי האיטלקית, למרות שעונת 2014 הייתה הגרועה ביותר שלה מזה שני עשורים והסתיימה רק במקום הרביעי בדירוג היצרניות השנתי, נהנתה מהנתח הגדול ביותר - 102.3 מיליון ליש"ט. למעשה פרארי קיבלה 18.5% מסך הכספים שחולקו לקבוצות שהשתתפו בסבב ב-2014.
האלופה מרצדס, למרות עונה חלומית (ניצחה ב-16 מ-19 המרוצים) וזכייה בתואר בהפרש עצום מיתר המתחרות, הסתפקה ב-78.6 מיליון ליש"ט בלבד - ומדורגת רק במקום השלישי מבחינת טבלת התמלוגים שחולקו. רד-בול, שסיימה את העונה במקום השני בדירוג היצרניות, קיבלה 97.2 מיליון ליש"ט. קבוצת וויליאמס, שסיימה את העונה במקום השלישי - לפני פרארי - קיבלה רק מחצית מהסכום לה זכתה הקבוצה האיטלקית (51.7 מיליון ליש"ט).
פורס אינדיה, שסיימה את העונה במקום השישי, קיבלה 37.4 מיליון ליש"ט בלבד - כ-39% פחות בהשוואה למקלרן שסיימה את העונה מקום אחד בלבד מעליה. בסך הכל חילקה הפורמולה 1 סכום של 551.3 מיליון ליש"ט לעשר קבוצות בעונת 2014 - סכום המהווה כ-65% מההכנסות של הסבב.
הסיבה לפערים הגדולים היא השיטה לפיה חלק מהקבוצות קיבלו תמלוגים נוספים מלבד ההישגים הספורטיביים, בין היתר בשל ענייני ותק. פרארי, למשל, נהנתה מ-60 מיליון ליש"ט שאינם נשענים על הצלחה ספורטיבית בעונת 2014. במקביל, קבוצת וויליאמס - אחת הותיקות בסבב, שזכתה 9 פעמים באליפות ו-7 נהגים שלה זכו במהלך ההיסטוריה באליפות הנהגים - קיבלה 6 מיליון ליש"ט בלבד. סאובר, שמשתתפת בסבב כבר 22 שנה, לא נהנתה משום אקסטרות.
בפורמולה 1 מתמודדים לאחרונה עם לא מעט קשיים. לפני מספר שבועות הוחלט לבטל את הגראנד פרי בגרמניה שהיה אמור להתקיים הקיץ, דבר שגרר הורדה של מספר המרוצים העונה מ-20 ל-19. זו הפעם הראשונה מזה 60 שנה שלא מתקיים מרוץ פורמולה 1 בגרמניה.
בשנת 2012 הודיע אקלסטון כי הוא עומד להנפיק את הסבב בבורסה בהונג קונג על מנת להזרים כספים, אולם הרעיון מעולם לא יצא לפועל.
התמלוגים שקיבלו קבוצות הפורמולה 1 בעונת 2014
פרארי 102.3 מיליון ליש"ט (מקום בסיום העונה: 4)
רד-בול 97.2 מיליון ליש"ט (2)
מרצדס 78.6 מיליון ליש"ט (1)
מקלרן 61.1 מיליון ליש"ט (5)
וויליאמס 51.7 מיליון ליש"ט (3)
פורס אינדיה 37.4 מיליון ליש"ט (6)
טורו רוסו 33.7 מיליון ליש"ט (7)
לוטוס 31.8 מיליון ליש"ט (8)
מרוסיה 29.9 מיליון ליש"ט (9)
סאובר 27.4 מיליון ליש"ט (10)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.