האם הסכם השיווק של ליגת העל בכדורגל עם הטוטו שווה את הכסף (כ-80 מיליון שקל בעונה הנוכחית)? מי שמחפש נקודת התייחסות לשווי השוק של הסכמים דומים בעולם יכול לקבל אחת כזאת מההסכם שנחתם היום (ה') בסקוטלנד: ענקית ההימורים הבריטית לדברוקס (Ladbrokes), תהפוך להיות הספונסר הראשי של הליגה הסקוטית הבכירה בשתי העונות הבאות, בתמורה ל-2 מיליון ליש"ט לעונה (כ-11.5 מיליון שקל).
במסגרת ההסכם תיקרא הליגה "לדברוקס פרמיירשיפ". בנוסף, חברת ההימורים תקבל גם את הזכויות השמיות לשלוש הליגות שמתחת לפרמיירשיפ, והן ייקראו "לדברוקס צ'מפיונשיפ" (ליגת המשנה), "לדברוקס ליג 1" ו"לדברוקס ליג 2". במסגרת ההסכם תקבל חברת ההימורים, ממש כמו הווינר הישראלי, חשיפה נרחבת בכל המגרשים בארבע הליגות הבכירות.
בשנתיים האחרונות, מאז סיימה את ההתקשרות עם הבנק קליידסדייל, התנהלה הליגה הסקוטית ללא הסכם חסות ראשי. ההסכם עם לדברוקס ייכנס לתוקף החל מעונת 2015/16.
אגב, ההכנסות של לדברוקס בשנת 2014 הסתכמו ב-1.74 מיליארד ליש"ט (כ-10 מיליארד שקל - פי ארבעה מהטוטו הישראלי). החברה מעסיקה כ-13,000 עובדים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.