כובע קש מעוטר בסרט תלוי על קולב בכל אחד מ-44 החדרים המעוצבים למשעי במלון הבוטיק "מרקט האוס", שנפתח לפני כחצי שנה בשוק הפשפשים ביפו. מהמרפסת המרהיבה נשקפים הים, נוף גגות שליו ורחובות השוק. ובפנים הכובע, שגם אותו אי-אפשר לפספס.
"הכובעים הם רק לקישוט", אומר אבי כהן, מנהל המלון. "היחידים שלוקחים אותם הם הישראלים. התיירים בדרך-כלל לא לוקחים, ואם הם רוצים לקחת, הם לפחות שואלים קודם אם מותר".
אין צורך לדאוג, לכובעים שלום. במסדרונות מלון הבוטיק האורבני הזה, השייך לרשת מלונות "אטלס", שומעים בעיקר שפות זרות.
"אפשר להגיד שהאורחים שלנו יותר איכותיים מאלה המתאכסנים במלונות הגדולים של הרשתות", אומר דני ליפמן, מנכ"ל משותף ברשת "אטלס". "כמו שיש אנשים שמתחתנים בגלל הכסף, ויש שמתחתנים בגלל האהבה - ושני הדברים לגיטימיים - אז גם בבחירה של מלון, יש אנשים שמחפשים את 'הכול כלול', ויש אלה שמחפשים את הקטן והאינטימי.
"רוב הישראלים יחפשו את 'הכול כלול'. זה לא אנחנו. אלינו מגיעים תיירים וגם ישראלים, אפילו תל-אביבים, שמעוניינים להשאיר את הילדים עם הבייביסיטר ללילה או שניים ולקחת הפסקה מהחיים בשביל לחוות משהו אחר".
ליפמן ושותפו בייסוד והנהלת רשת מלונות אטלס, לסלי אדלר, היו מהראשונים שזיהו את הפוטנציאל הגלום במלונות הקטנים והשכילו להגדירם כ"מלונות בוטיק". כיום מלונות הבוטיק כבר מציפים את הערים הגדולות, תל-אביב, ירושלים ולאחרונה גם חיפה, והפכו לאלטרנטיבה ממשית עבור תיירים וגם עבור ישראלים שמוכנים לוותר על הבופה והבריכה בתמורה לשירות אישי, חדרים מעוצבים בסטייל ומיקום אורבני.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.