נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית וול מארט צנחה 4.4%

מאקרו: אישורי והתחלות הבנייה עקפו את התחזיות ■ בכיר בבנק המרכזי האירופי: "הירידות באג"ח לא מהוות 'גורם לדאגה' אלא מדובר בתיקון ותו לא" ■ עונת הדוחות נמשכת: וול מארט והום דיפו

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו הוסיף לערכו פחות מ-0.1% בעוד ה-S&P התקשה להעפיל לשיא נוסף. זאת ברקע ראלי שחתם את המסחר בבורסות אירופה ונתוני מאקרו שפורסמו לפני פתיחת המסחר. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 קבעו שיאים חדשים.

לאחר שבתקופה האחרונה חוו אגרות החוב הממשלתיות נפילות מהותיות והתשואות עלו, תוך שהן לוחצות על שוקי המניות ומחלישות את הדולר, היום אמר בנואה קר (Benoit Coeure), בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB), כי לדעתו לא מדובר באירוע חריג אלא רק בתיקון בריא בשוק האג"ח בגרמניה.

לדברי קר, הירידות באג"ח לא מהוות "גורם לדאגה" אלא מדובר בתיקון ותו לא. קר הוסיף כי הבנק המרכזי האירופי יגביר את רכישות האג"ח שלו בחודשים מאי ויוני על מנת לשמור על ממוצע רכישות של 60 מיליארד אירו בחודש, עליו התחייב הבנק המרכזי.

"אני לא חושב שהפד יעלה ריבית השנה, אני לונג על אג"ח ועל מניות. כשבנקים מרכזיים קונים אג"ח הם שומרים על ריבית נמוכה, וריבית נמוכה מביאה לעליות שערים בשוקי המניות", ציין היום דניאל ווסטון, מנהל השקעות ב-Aimed Capital.

'ב-15:30 פורסמו נתוני התחלות הבנייה, שעלו ב-20.2% באפריל לקצב שנתי של 1.14 מיליון, הקצב הגבוה ביותר מאז שלהי 2007 ומעל הצפי בשוק שעמד על קצב של 1.06 מיליון. אישורי הבנייה עלו בשיעור של 31.9% לקצב של 389 אלף באפריל או בחישוב שנתי 1.14 מיליון.

מניות במוקד

וול מארט דיווחה לפני הפתיחה על רווח נקי של 1.03 דולרים למניה, מתחת לקונצנזוס האנליסטים בשוק שעמד על 1.05 דולרים למניה. ברבעון המקביל אשתקד רווחי החברה הסתכמו ב-1.1 דולרים למניה.

הום דיפו דיווחה על רווח של 1.58 מיליארד דולר או 1.21 דולר למניה, זאת לעומת צפי מוקדם לרווח של 1.15 דולר למניה. מכירות החברה רשמו עלייה של 6.1% ל-20.9 מיליארד דולר. בנוסף, העלתה הום דיפו את תחזית המכירות לשנת 2015.

פריגו מוכנה לדון עם מיילן על האפשרות שמיילן תרכוש אותה, אבל במחיר גבוה יותר מזה שהוצע לה. כך אמר אתמול יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, בכנס הבריאות שערך UBS בניו יורק. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]