נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר פרסום פרוטוקול הפד

פרוטוקול פגישת הפד באפריל הצביע על כך שהאפשרות להעלאת הריבית ביוני ככל הנראה ירדה מהשולחן ■ רמיזות בפרוטוקול להעלאת ריבית בספטמבר ■ דוח מלאי הנפט הצביע על ירידה של 2.7 מיליון חביות בארה"ב

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר פרסום פרוטוקול פגישת הפד באפריל, שהצביע על כך שהאפשרות להעלאת הריבית ביוני ככל הנראה ירדה מהשולחן.

"העניין המרכזי הוא שמרבית חברי הפד לא רואים כל סיבה להעלות את הריבית ביוני. אבל באופן כללי הפרוטוקול הוא ניטרלי", כך אומר פיטר קרדיליו, אנליסט שווקים ראשי ב-Rockwell Global Capital.

רק "מעט" מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בהעלאת ריבית בחודש יוני הקרוב, כך עולה מפרוטוקול פגישת המדיניות האחרונה של הפד. הפרוטוקול של הפגישה באפריל, שפורסם הערב, מראה כי ההתלהבות לגבי העלאה של הריבית ביוני הייתה פחותה מאשר בפגישה הקודמת, בחודש מארס. רק "מעט" (A few) מחברי הפד תמכו האמינו שהנתונים הכלכליים ישתפרו מספיק על מנת להצדיק העלאת ריבית כבר בפגישת הפד ב-16-17 ביוני. בחודש מארס, מנגד, הניסוח היה כי "מספר" (Several) חברי פד תמכו במהלך הזה.

על פי הפרוטוקול הנוכחי, חברים רבים בפד מאמינים כי העלאה ביוני היא מוקדמת מדי, אם כי הם לא פוסלים את האפשרות על הסף. מרבית הבכירים מאמינים כי החולשה הכלכלית ברבעון הראשון היא זמנית וכי הכלכלה תחזור לקצב טוב יותר, מה שעשוי לרמוז על העלאה של הריבית מאוחר יותר השנה.

יו"ר הפדרל ריזרב ג'נט יילן צפויה לנאום ביום שישי הקרוב בערב בלשכת המסחר האמריקנית בנושא המדיניות של הבנק המרכזי בתקופה הקרובה.

בזירת המאקרו התפרסם היום דוח מלאי הנפט, שהצביע על ירידה של 2.7 מיליון חביות בארה"ב, על רקע עליית מחירי חבית בבורסות הסחורות.

אלעד שמש, סמנכ"ל המחקר והברוקראז' בקולמקס (Colmex) בית השקעות, אמר היום כי "פחד הגבהים נותן את אותותיו שוב רגע לפני פרוטוקול הפד והודעת הבנק בסוף השבוע. המשקיעים מוכנים להעלאת הריבית אך מעוניינים לדחות אותה ככל שניתן, שכן שוק המניות בארה"ב אופטימי במיוחד וכראיה בעלי מניות רבים מגדילים אחזקותיהם באמצעות רכישת מניות חוזרת. מנגד, הנפט חזר להוות משקולת על השווקים כאשר סקטור האנרגיה כולו הגיב בירידות חדות בתגובה לצניחה במחיר הנפט. בחדרי העסקאות מורגש ביקוש עולה למכשירי גידור במקביל לרכישות דולרים. משמעות המגמה היא שכרגע המשקיעים מאמינים כי קיימת סבירות לא מבוטלת לתיקון".

לאחר הדרמה בפרטנר אתמול עם עזיבת המנכ"ל חיים רומנו, החברה דיווחה היום על ירידה של 52% ברווח הנקי ברבעון הראשון לכ-25 מיליון שקל. בשורה העליונה רשמה פרטנר ירידה של 4% בהכנסות לרמה של כ-1.05 מיליארד שקל. תזרים המזומנים החופשי התכווץ ב-86% לכ-21 מיליון שקל, והחברה איבדה 63 אלף מנויים.