הישראלים רכשו ברבעון הראשון 788 אלף סמארטפונים

נתוני IDC שהגיעו לידי "גלובס": ברבעון הראשון נמכרו בישראל כ-788,000 סמארטפונים - גידול של 20% לעומת אשתקד ■ נתח השוק של LG גדל ביותר מפי 2 ברבעון בזכות מכשירי G3 ו-G2

הסמארטפונים בישראל יקרים מאוד, מחירם של חלק מדגמי הדגל נושק ל-4,000 שקל, ובכל זאת - הישראלים קונים וקונים וקונים.

ברבעון הראשון של 2015 נמכרו 787,630 מכשירים, לעומת 657,740 ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול של 20% לעומת הרבעון המקביל ב-2014 - כך עולה מנתוני חברת המחקר IDC ישראל, שהגיעו לידי "גלובס".

מכירות האייפונים לא מאכזבות: חברת אפל מובילה את השוק ברבעון הראשון עם נתח שוק של 32% לעומת 33% ברבעון הראשון ב-2014. מדובר בנתון מרשים לאור העובדה שאפל מציעה שני דגמים חדשים בלבד, אייפון 6 ואייפון 6 פלוס - שניהם יקרים מאוד.

סמסונג ירדה למקום השני עם נתח שוק של 31%, לעומת 34% ברבעון הראשון. מדובר במכירות שעדיין לא כללו את מכירות גלקסי S6, כך שיהיה מעניין לראות מה יקרה עם נתח השוק של החברה ברבעון השני של השנה.

LG עושה חיל בשוק המקומי, בעיקר בזכות שני סמארטפונים מוצלחים: G3 ו-G2 שמצליחים ליצור מכירות גבוהות ליבואן רונלייט. נתח השוק של LG קפץ יותר מפי 2, מ-10% ל-22%. מדובר ב-175 אלף סמארטפונים שנמכרו בישראל, לעומת 247 אלף סמארטפוני סמסונג ו-253 אלף אייפונים. LG תשיק בסוף החודש את ה-G4, כך שאת ההשפעה שלו על המכירות נראה רק בסוף הרבעון השלישי של השנה.

ומה באשר למותגים המוכרים האחרים? חובבי HTC שמרו לה אמונים. נתח השוק של החברה, המיובאת על-ידי טאץ' גרופ, נותר כשהיה ברבעון המקביל אשתקד - 4%.

לעומת זאת, פחות ישראלים רכשו סמארטפונים של סוני, ונתח השוק שלה ירד מ-4% ל-3%. התחושה היא שהחברה היפנית לא מבינה טוב מספיק את שוק הסלולר המקומי ומתמחרת את מכשירי הסלולר שלה גבוה מדי. ייתכן שהיא מזלזלת ביריבותיה הקוריאניות, ובקצב הזה היא עלולה להיעלם מהמדפים.

סמארטפונים
 סמארטפונים