קבוצת בזק דיווחה הבוקר (ה') לבורסה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2015, על רקע סערת השוק הסיטונאי שבה מעורבת החברה בימים אלה.
בזק נדרשה ע"י משרד התקשורת לאפשר למתחריה את השימוש בתשתיות הטלפוניה שלה במסגרת הרפורמה בשוק הקווי, והיא מסרבת בכל תוקף בטענה כי הדרישה אינה ישימה ודורשת עלויות בלתי סבירות.
הרפורמה, נזכיר, מנתקת את הלקוח מבזק מבחינה שירותית ומעבירה אותו לספק האינטרנט שעומד מולו כבעל התשתית וספק השירות כאחד וללא ההפרדה שהייתה נהוגה בין ספק התשתית לספק האינטרנט. ב-17 במאי נכנס לתוקף מעבר אוטומטי של לקוחות אינטרנט מבזק לספקיות, ונראה כי הוא עובד טוב. המחלוקת היא באשר לטלפוניה כאמור,
בזק , שבשליטת שאול אלוביץ' ובניהולה של סטלה הנדלר, דיווחה היום על רווח של 463 מיליון שקל ברבעון הראשון, עלייה קלה לעומת 457 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2014. ההכנסות דווקא ירדו ב-6% ל-2.174 מיליארד שקל.
בזק מסבירה כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה בהכנסות מהסלולר (דרך חברת פלאפון), שמנגד מותנה בעלייה בהכנסות בזק בינלאומי ומהפעילות הקווית של קבוצת בזק.
הרווח התפעולי של בזק ירד ב-7.6% והסתכם ברבעון הראשון ב-636 מיליון שקל. ה-EBITDA ירד ב-5% ל-953 מיליון שקל. תזרים המזומנים החופשי של בזק ירד בכ-20% ל-606 מיליון שקל. התזרים מהפעילות השוטפת ירד ב-8% ל-961 מיליון שקל.
החברה צופה רווח נקי של 1.5 מיליארד שקל ב-2015, ה-EBITDA צפוי להיות כ-4.2 מיליארד שקל ותזרים המזומנים צפוי להיות 2 מיליארד שקל.
אלוביץ': בזק נערכה לתחרות מבעוד מועד
ההכנסות של בזק מהפעילות הקווית הסתכמו בכ-1.11 מיליארד שקל, עלייה של כ-3.3% לעומת אשתקד. ההכנסות משירותי אינטרנט עלו 15% לכ-383 מיליון שקל. ההכנסות משירותי תמסורת ותקשורת נתונים הסתכמו בכ-266 מיליון שקל, עלייה של 2.7%. ההכנסות משירותי טלפוניה הסתכמו בכ-403 מיליון שקל, ירידה של כ-5.4% לעומת הרבעון המקביל.
בזק הוסיפה ברבעון הראשון רק 3,000 מנויי טלפוניה ומצבת המנויים הסתכמה ב-2.208 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי ירדה ב-3 שקלים ל-61 שקל בחודש. בתחום האינטרנט בזק הוסיפה 26 אלף מנויים וההכנסה מכל מנוי עלתה ב-5 שקלים ל-87 שקל.
לדברי המנכ"לית סטלה הנדלר, "הצמיחה במספר לקוחות האינטרנט מבטאת את רמת האמון הגבוהה של הצרכנים באינטרנט של בזק, באיכות המוצר וברמת השירות הגבוהה. ברבעון זה השקענו 231 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-10% מול הרבעון המקביל, בפיתוח תשתיות מתקדמות ופריסת סיבים אופטיים למאות אלפי בתים בכל רחבי הארץ. אנו פועלים ליישומה של רפורמת השוק הסיטונאי, ונמשיך לעשות זאת תוך עמידה ברמת המחויבות הגבוהה ללקוח. אנו נמשיך להתמקד באיכות התשתית, ברמת השירותים הגבוהה ובערכים המוספים הייחודיים שמבדלים את האינטרנט של בזק מכל אינטרנט אחר".
לדברי היו"ר שאול אלוביץ', "אנו נמצאים בתקופה של שינויים מהותיים במבנה התחרותי של שוק התקשורת בישראל. התחרות בכל תחומי הפעילות שלנו גוברת, ובזק נערכה לשינוי זה מבעוד מועד, באמצעות השקעה עצומה בתשתיות מתקדמות, פיתוח שירותים מתקדמים והתמקדות בשירות לקוחות מעולה. התחרות בסלולר ממשיכה להתפתח, וכך גם בטלוויזיה, עם כניסת מתחרים נוספים לתחום זה. בשוק האינטרנט, רפורמת השוק הסיטונאי מיושמת בצורה חלקה. אנו מתחייבים שגם בתקופה של תחרות גוברת, לקוחותינו, בבזק, פלאפון, בזק בינלאומי ו-YES יקבלו תמיד את הערך הגבוה ביותר".
פלאפון נחלשה, בזק בינלאומי ו-yes התחזקו
החברה הבת בתחום הסלולר, פלאפון, רשמה ברבעון הראשון של 2015 רווח נקי של 36 מיליון שקל, ירידה של כ-67% לעומת הרווח ברבעון המקביל ב-2014. ההכנסות צנחו ב-21% ל-727 מיליון שקל. הרווח התפעולי צנח ב-75% ל-32 מיליון שקל. ה-EBITDA ירד ב-41% ל-136 מיליון שקל. החברה איבדה ברבעון 21 אלף מנויים.
חברת הלווין yes צימצמה ברבעון את ההפסד ב-91% והוא הסתכם ב-3 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עלו כ-4% ל-440 מיליון שקל, הרווח התפעולי ירד ב-20% ל-59 מיליון שקל, ה-EBITDA ירד ב-5% ל-135 מיליון שקל. yes הוסיפה ברבעון הראשון 2,000 מנויים ל-634 אלף.
בזק בינלאומי רשמה הכנסות בהיקף 393 מיליון שקל, עלייה של 10% לאומת אשתקד. הרווח הנקי עלה בכ-5% ל-44 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה קלות ל-61 מיליון שקל וה-EBITDA עלה ל-93 מיליון שקל.