43 חברות ניגשו למכרז ניהול פרויקטים של רכבת ישראל - כך נודע ל"גלובס". בחמש השנים הקרובות מתכננת רכבת ישראל להשקיע בפרויקטים הפיתוח 30 מיליארד שקל. לאור הגידול במספר הפרויקטים, מעוניינת הרכבת להגדיל את מספר החברות הניהול מ-7 חברות כיום, ל-20 חברות בסיום המכרז.
בין היתר יכללו הפרויקטים הקמת מתקני רכבת, מתחמי רכבת, תחנות, שדרוג תחנות, הכפלת מסילות, הקמת קווים חדשים ועוד. המכרז מחולק לניהול פרויקטים בהיקף של עד 20 מיליון שקל, פרויקטים מ 20-100 מיליון שקל ופרויקטים בהיקף כספי של מעל 100 מיליון שקל.
ברכבת ישראל הופתעו מההיענות הגבוהה ומייחסים אותה לשיטת שכר הטרחה החדשה. עד כה שולם לחברת הניהול תעריף שקבע אגף החשב הכללי באוצר, או אחוז מסוים מאומדן הפרויקט. בשיטה החדשה, טוענים ברכבת, הוודאות והשליטה על היקפי התשלומים לחברות הניהול תהיה טובה יותר.
בתוך כך, מדווחת היום רכבת ישראל כי הוקצו לה פסי תדרים להפעלת מערכת בקרת איתות חדשה. זאת בתום עבודת מטה בין רכבת ישראל, משרדי התקשורת, התחבורה והביטחון וצה"ל. המערכת החדשה אמורה לסייע בהגברת בטיחות הנסיעה ברכבת, וגם כך בהגדלת הקיבולת במסילות. כפי שחשף "גלובס" לפני שבוע, כבר באוקטובר הקרוב צפויה הרכבת לפרסם את המכרז שנאמד בעלות של כ-3.5 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.