מעצב גרמני בשם אוגור איפק מאמין שמצא את הפתרון לבעיית הצפיפות והדוחק במטוסים, וחברת Airbus מיהרה לחטוף אותו לשורותיה ולהוציא על זה פטנט. הפתרון - כמה פשוט - מדבר על הרחבת מעבר הנוסעים במטוס לממדים נורמליים, ברמה שיותר מאדם אחד יוכל ללכת בו בנוחות.
איפק מכנה את המודל שלו "מודל הסיגר", שכן לפי חזונו, המטוסים החדשים ייראו כמו סיגר שהחלק האמצעי שלו עבה והקצוות דקים יותר.
במסגרת התוכניות שהציג, כניסת הנוסעים לא תתבצע מדלתות שממוקמות בתחילת המטוס או בסופו, אלא דווקא באמצע, מה שיאפשר מעבר של נוסעים גם ימינה וגם שמאלה, במקום טור ליניארי אחד ועמוס.
בצורה כזו, גם איתור המושב שלכם יהיה פשוט, קל ומהיר יותר. "כיום, כאשר נוסע עוצר לשים את המזוודה שלו בתא, כל הטור נתקע", אומר איפק, "ולוקח זמן עד שהוא משתחרר".
באזור הדלת יורחב המעבר לממדים גדולים ורחבים יותר, שיילכו ויתכווצו ככל שמגיעים לקצוות. הגיוני להחריד, כיוון שפחות ופחות אנשים צריכים להגיע לשם בסופו של דבר. ואפילו מעבר לזה - איפק טוען כי אזור הכניסה הרחב יכול אפילו להכיל חלל קבלת-פנים מרווח, בר משקאות ואולי אפילו קזינו.
ויש לזה אפילו ממד בטיחותי: איפק טוען כי מהנדסים שהתייעץ איתם לגבי הרעיון טענו כי העיצוב החדש אפילו טוב יותר מבחינה טכנית, כיוון שהוא מרחיב את גוף המטוס בדיוק באזור הכנפיים הרגיש שלו.
כאמור, חברת Airbus ראתה כי טוב והחליטה לקנות את העיצוב של איפק ולהוציא עליו פטנט - כבר בשנת 2006. איפק טוען כי לא יכל לדבר על זה עד עכשיו - מה שאולי אומר שהחזון שלו אוטוטו עומד בפני מימוש. הלוואי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.