נעילה שלילית בוול סטריט; מניית גופרו זינקה 6.6%

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים ניכרות ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות בשיא של 5 שבועות ■ ה"וול סטריט ג'ורנל": ברודקום עשויה להירכש על ידי Avago Technologies

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים, זאת בצל אי הוודאות השוררת בשוק בכל הנוגע לממשבר החוב היווני וכן ברקע ירידות שערים שחתמו את המסחר בבורסות אירופה. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים ניכרות.

דעות מנוגדות נשמעות מאירופה. בעוד ראש ממשלת יוון אומר כי המדינה נמצאת בשלבים האחרונים לקראת הסכמות מול נושיה הבינלאומיים, ראשי האיחוד האירופי מציינים כי ישנה עוד הרבה עבודה לפני שהסכם כזה יהיה מוכן לחתימה.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון תביעות האבטלה השבועיות, שהצביע על עלייה של 7,000 במספר דורשי האבטלה לרמה של 282 אלף, בשבוע שהסתיים ב-17 במאי. מדובר בשיא של 5 שבועות, כאשר בשוק ציפו לירידה לרמה של 270 אלף לעומת הנתון המעודכן של השבוע הקודם שעמד על 275 אלף תביעות. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למיהמן יותר, הצביע על עלייה של 5,000 במספר התביעות לרמה של 271,500.

ב-17:00 שעוננו פורסם מדד מכירות הבתים שבתהליך (pending) שעלה ב-3.4% לרמה של 112.4 נקודות באפריל, לעומת 108.7 נקודות במארס.

נשיא שלוחת הפד בסן פרנסיסקו, ג'ון ויליאמס, ציין בנאום בסינגפור כי הפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית בשלבים המאוחרים של 2015. דבריו משקפים את שאמרה נגידת הפד ג'נט ילן בסוף השבוע האחרון.

מניות במוקד

ברודקום הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שזינקה אמש ברקע פרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה עשויה להירכש על ידי Avago Technologies (סימול: AVGO).

טבע מגבירה את הלחץ על הנהלת מיילן , לקראת ההכרעה בנוגע להצעת הרכש שפרסמה טבע למיילן. טבע דיווחה אמש כי רכשה 1.35% ממניות מיילן במחירים שבן 69 ל-71 דולר למניה. שווי השוק של מיילן עומד על כ-34 מיליארד דולר כך שטבע השקיעה כ-450 מיליון דולר ברכישות.

בתוך כך, היום פורסם כי טבע תשלם קנס עצום בהיקף של 1.2 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעה הקשורה לתרופת הפרוביג'יל. ב-2006 הוגשה נגד טבע תביעה בה נטען כי היא פעלה באופן בלתי חוקי במטרה למנוע שיווק של תרופות מתחרות לפרוביג'יל.

ענקית הקמעונאות קוסטקו דיווחה היום על רווח של 1.17 דולר למניה על הכנסות של 26.1 מיליארד דולר, זאת לעומת צפי מוקדם לרווח של 1.07 דולר למניה על הכנסות של 25.79 מיליארד דולר.

יצרנית מצלמות האקסטרים גופרו מרכזת עניין לאחר שהודיעה כי היא נכנסת לתחום המל"טים.

חברת האופנה אברקרומבי אנד פיץ' צפויה לדווח על העמקת הפסדיה הרבעוניים ל-34 סנט למניה, זאת לעומת הפסד של 17 סנט למניה ברבעון הראשון המקביל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]