חברת המזון אסם דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה. מחזור המכירות בשלושת החודשים הראשונים של 2015 גדל והסתכם בכ-1.08 מיליארד שקל, לעומת כ-1.068 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 1.1%.
המכירות של אסם לשוק המקומי גדלו והסתכמו בכ-900 מיליון שקל, גידול של 0.7% אשר נובע, בין השאר, מעיתוי חג הפסח.
באסם מציינים כי הגידול במכירות הושג למרות עליה בהנחות ומבצעים, וזאת בעקבות יישומו לראשונה של חוק המזון החל מינואר 2015. במסגרת החוק שונו ההסכמים המסחריים עם הקמעונאים הגדולים, ותשלומים ששולמו להם בעבר בגין שירותים (שנרשמו בהוצאות מכירה) הומרו להנחות בגוף החשבונית. התוצאה משתקפת בירידה במכירות לשוק המקומי של 1.6%. גידול נוסף בהנחות ובמבצעים חל בעקבות מבצעי חג הפסח.
מכירות הקבוצה בחו"ל גדלו בתקופה זו ב-3.3% לרמה של כ-179.6 מיליון שקל. המכירות בחו"ל הושפעו לטובה מעליית שער הדולר והושפעו לרעה מירידת שער האירו.
הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות של אסם הסתכם בכ-141.2 מיליון שקל, לעומת כ-139.66 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 1.1%. העלייה ברווח התפעולי, לפני הכנסות והוצאות אחרות, נובעת מעלייה בסך כ-2.63 מיליון שקל ברווח התפעולי בפעילות בחו"ל, אשר קוזזה חלקית כנגד ירידה של כ-1.09 מיליון שקל ברווח התפעולי בישראל, שנבעה בעיקר מגידול בהנחות ומבצעים.
בשורה התחתונה דיווחה אסם כי הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-103.5 מיליון שקל, לעומת כ-99.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-4%. הגידול ברווח הנקי לתקופה הושג הודות לגידול ברווח התפעולי והודות לירידה בהוצאות המימון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.